سئو چیست

سئو (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization یا بهینه‌سازی موتور جستجو زیرشاخه دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه و به صورت کلی به دو بخش اصلی On-Page SEO (سئو داخلی) و Off-Page SEO (سئو خارجی) تقسیم می‌شه

سئو چیست,آموزش سئو,سئو سایت
سئو یعنی کمک به بیشتر دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو

در این آموزش سعی شده در ابتدا با اصطلاحات کلی سئو آشنا بشیم و بعد لیست تکمیلی برای افراد مبتدی تهیه شده که به مرور تکمیل و بروزرسانی می‌شه

بخش‌های اصلی سئو

  • الگوریتم‌های گوگل: چیزی که گوگل رو از سایر رقبا متمایز کرده استفاده از الگوریتم‌های مختلف برای تشخیص نیاز کاربرها و نمایش بهترین نتایجه
  • سئو داخلی: هر نوع تغییری که درون سایت انجام می‌شه مثل عناوین، توضیحات، URL و…
  • سئو خارجی: هر نوع سیگنالی که سایر سایت‌ها برای ما می‌فرستن یا کارهایی که خودمون انجام می‌دیم مثل لینک‌سازی

فرقی نداره 2018 با سئو آشنا شدید یا 2019، اولین قدم برای یادگیری و درک اصطلاحات مختلف اینه که بدونیم کار موتور جستجوی گوگل چیه

در این ویدیو با عملکرد اصلی گوگل یعنی ایندکس و آرشیو صفحات آشنا می‌شیم

افراد زیادی در سرتاسر دنیا همواره در حال تلاش برای افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو هستن، نرخ بازدید هدفمند در سایر روش‌های بازاریابی خیلی پایین‌تره

اقداماتی که ما برای افزایش سئو سایت انجام می‌دیم موجب شکل‌گیری اصطلاحات مختلفی شده:

  1. سئو کلاه سفید: انجام اقدامات لازم مطابق با توصیه‌های موتورهای جستجو
  2. سئو کلاه خاکستری: قرارگیری لب مرز سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه برای انجام کارهایی مثل لینک‌سازی کم‌خطر و افزایش رتبه
  3. سئو کلاه سیاه: انجام کارهای غیرقانونی مثل خرید لینک و استفاده غیرمعمول از چگالی کلمات کلیدی

واسه یادگیری سئو پیشنهاد می‌کنم چک‌لیست‌ها، الگوریتم‌ها و فاکتورهای سئو رو ردیف کنید و قدم به قدم جلو برید سرچ کنید تا دیدگاه درستی از هر ماجرا بدست بیارید و همزمان یک پروژه برای اجرا داشته باشید

چندسال پیش که وبلاگ داشتم همونجا روی سرویس‌دهنده‌ها با کدهای مختلف بازی می‌کردم و هربار با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شدم که باید بازم سرچ می‌کردم و یاد می‌گرفتم که این مورد خیلی بهم کمک کرد با html و بقیه زبان‌ها آشنا بشم

با کتاب «یک یا دو هزار و یک» اثر مهدی رودکی وارد فاز جدیدی از آشنایی با سئو شدم و بعد از اون کلا مسیر یادگیریم با خوندن جزئیاتی که مورد بررسی قرار می‌دادن تغییر کرد. فکر کنم یکی دو روزه کتابو خوندم!

در اینجا می‌خوام اصطلاحات تخصصی و واژه‌های پرکاربرد سئو رو لیست کنم و برای هرکدوم یه توضیح مختصری بنویسم پس می‌تونید از همینجا شروع کنید

Keyword Research/تحقیق کلمات کلیدی

قبل از استارت طراحی سایت و سئو باید درنظر بگیریم بازار هدف ما کجاست و باید روی چه کلماتی کار کنیم. یکی از استراتژی‌های خوب پایش رقبا و صفحات سایتشونه

Title Tag/تگ عنوان

عنوان صفحات اولین چیزیه که کاربرها در نتایج جستجو می‌بینن و البته یکی فاکتورهای مهم برای رتبه‌بندیه. یکی از چالش‌هایی که باهاش روبرو می‌شید قطعا انتخاب عنوانیه که نظر موتورهای جستجو و کاربران رو باهم جلب کنه

Meta Description/متا تگ توضیحات

توضیحات هر صفحه در قسمت زیر عنوان در نتایج جستجوها نمایش داده می‌شه و می‌تونه کاربر رو برای کلیک متقاعد و یا منصرف کنه

On-Site SEO/سئو داخلی

مجموعه اقداماتی که ما درون سایت برای بهینه‌سازی موتور جستجو انجام می‌دیم، مثل تنظیمات عنوان، توضیحات، آدرس صفحات و…

Alt Text/متن جایگزین

کاربرد متن جایگزین تصاویر توصیف تصاویر موجود در سایته، گوگل بجز آنالیز رنگی که توسط هوش مصنوعی انجام می‌ده به این متن توجه می‌کنه

Duplicate Content/محتوای تکراری

صفحات تکراری موجب افت رتبه صفحات اصلی سایت شما می‌شن و اگه اونارو نادیده بگیرید شاید سایتو به نابودی بکشید! در دسترس بودن محتوا تنها با یک آدرس یکی از اصول اولیه سئو محسوب می‌شه

Robots.txt/فایل ربات

با استفاده از فایل ربات می‌تونیم محدودیت برای انواع ربات‌های جستجوگر تعیین کنیم ازجمله دسترسی یا عدم دسترسی به فایل‌ها یا صفحاتی که لازم نیست خزش بشن

Robots Meta Directives/دستورالعمل‌های ربات‌های متا

به جز فایل ربات ما می‌تونیم از دو روش کدهای html و HTTP header به ربات دستور بدیم صفحات رو ایندکس نکنه (اگر با کنترل این موارد بازم صفحات شما در نتایج ایندکس نشد چک کنید از طریق سرچ کنسول حذف نشده باشن) +توضیحات بیشتر

Schema Markup/نشانه‌گذاری اسکیما

سایت schema با همکاری مستقیم گوگل زبانی رو تهیه کردن که ما اطلاعات بیشتری از صفحات سایت در اختیار ربات قرار بدیم از جمله همین ستاره‌های رنگی در نتایج و… +اطلاعات بیشتر

HTTP Status Codes/کدهای وضعیت HTTP

کدهای وضعیت HTTP به ما کمک می‌کنن اطلاعات استاندارد صفحات در زمان پاسخ سرور رو بررسی کنیم. کاربرد اصلی این کدها خطایابیه و کاربرد مربوط به سئو هم اطلاعات دسترسی به صفحاته (کدهای وضعیت همراه با html توسط ربات خزش می‌شن) درصورتی که می‌خواید کدهای مربوط به صفحات سایتتونو بررسی کنید webconfs پیشنهاد منه

Page Speed/سرعت صفحه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو دسترسی سریع سریع ربات گوگل و کاربرها به صفحات سایته. از کارهای اولیه‌ای که می‌تونید انجام بدید: تهیه هاست پرسرعت، فعال کردن Gzip، فشرده کردن فایل‌های html.css,js و فعال کردن کش سمت سرور و کاربرهاست

Conversion Rate Optimization/بهینه‌سازی نرخ تبدیل

تولید محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو، تبلیغات و سایت همگی برای درگیر کردن کاربر و سرانجام اعتماد به کسب و کار ما و خرید کردنه. ترافیک ورودی سایت لازمه تحلیل بشه و استراتژی مناسب برای آینده چیده بشه

Domains/دامنه‌ها

آشنایی با انتخاب دامنه مناسب و آدرس‌دهی صحیح هم از اون مواردیه که قبل از راه‌اندازی سایت باید بهش فکر بشه. در تصویر زیر با قسمت‌های مختلف یک آدرس اینترنتی آشنا بشید. در انتخاب نام دامنه و www لازمه برندینگ آینده رو مد نظر داشته باشید

سئو دامنه
سئو دامنه

URLs/آدرس‌های اینترنتی

آدرس‌دهی صفحات سایت کافیه ساده قابل فهم برای کاربرها و موتورهای جستجو باشه. توصیه می‌کنم ساختار نام نوشته در وردپرس رو انتخاب کنید. آدرس‌های کوتاه فرآیند دست به دست شدن آدرس‌های شما رو بهبود می‌ده. انتخاب پیوند یکتای فارسی یا انگلیسی رو بر اساس زبان محتوا تنظیم کنید بیشتر جواب می‌ده

Canonicalization/کانونی سازی

انتخاب یک آدرس یکتا برای هر صفحه از سایت از ضروریات سئو محسوب می‌شه. اضافه و کم کردن حتی یک اسلش برای گوگل یعنی دسترسی به یک صفحه با دو آدرس. صفحات مهم سایت خودتونو از طریق نقشه سایت، منوبار، breadcrumb و لینک داخلی و در صورت نیاز لینک خارجی تثبیت کنید. برای صفحه‌بندی‌ها می‌تونید از تکنیک صفحات بی‌انتها استفاده کنید. کنونیکال و noindex هم تیرهای خلاص شما هستن

Redirects/ریدایرکت‌ها

از ریدایرکت برای انتقال کاربر و ربات به صفحات دیگه استفاده می‌شه. مهم‌ترین ریدایرکت‌ها 301 (انتقال دائمی) و ریدایرکت 302 (انتقال موقت) هستن. از ریدایرکت معمولا برای قفل کردن دامنه روی یک آدرس یکتا و همچنین انتقال کاربر از آدرس‌های حذف شده به آدرس‌های جایگزین استفاده می‌شه

International SEO/سئو بین المللی

فراهم کردن شرایطی که سایت به راحتی قابل استفاده برای مردم سراسر جهان باشه (پشتیبانی از زبان‌های مختلف، انتخاب دامنه سطح بالا و…)

Hreflang Tag/تگ زبان

با استفاده از تگ Hreflang می‌تونید مشخص کنید صفحه فعلی از چه زبانی پشتیبانی می‌کنه و این به موتور جستجو کمک می‌کنه صفحات شما رو برای چه زبان و کشوری نمایش بده

ccTLDs/دامنه‌های سطح بالای کد کشورها

انتخاب دامنه محلی می‌تونه هدف جهانی شما رو برای گوگل مشخص کنه. مثلا دامنه IR مستقیم به گوگل می‌گه هدف این سایت ایرانه

Mobile SEO/سئو موبایل

میزان سرچ دستگاه‌های همراه از دسکتاپ پیشی گرفته پس طبیعیه که گوگل بیشتر به سایتای بهینه شده برای موبایل اهمیت بده. سعی کنید سایت در تمام دستگاه‌ها نمایش درستی داشته باشه و البته قابل استفاده باشه و لازم نباشه برای انجام کار خاصی به نسخه دسکتاپ سوییچ کرد

Social Media and Influencer Marketing/رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده درست از رسانه‌های اجتماعی و البته معرفی توسط افراد تاثیرگذار اون حوزه می‌تونه در معرفی و برندینگ شما تاثیر بالایی داشته باشه. سعی کنید بیشتر از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط گرفتن استفاده کنید تا اینکه فقط لینک منتشر کنید

Content Marketing/بازاریابی محتوا

محتوای شما هرنوع خوراکیه که شما برای مخاطبانتون تولید می‌کنید. استفاده از محتوای با کیفیت برای جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو روش مطلوبیه که احتمالا شما رو مجاب به استفاده می‌کنه

Google Search Operators/اپراتورهای جستجوی گوگل

اگر می‌خواید یه سئوکار حرفه‌ای باشید در درجه اول باید یه جستجوکننده درجه یک باشید. گوگل می‌دونه واسه بعضی چیزای خاص، دستورات خاص لازم داره پس جستجوی پیشرفته رو در اختیار کاربرها گذاشته +جستجوی پیشرفته گوگل

SERP feature/نتایج ویژه

تمام صفحات گوگل مشابه همدیگه نیستن شامل 10 نتیجه خالی باشن. سرچ کسب و کارهای محلی احتمالا به شما یه نقشه پیشنهاد می‌کنه، سرچ اسامی مشهور مثل انیشتین اطلاعات کوتاهی از ویکی‌پدیا رو براتون میاره و چندین و چند ویژگی دیگه که اینجا می‌تونید ببینید

Domain Authority/اعتبار دامنه

شرکت MOZ که ابزار معروف MOZ Pro رو داره با استفاده از الگوریتم‌های خودش به دامنه سایت‌ها امتیاز می‌ده که اکثرا تحت تاثیر بک‌لینک‌هاست. اعتبار دامنه‌ای که این سایت منتشر می‌کنه هیچ ربطی به فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل نداره

Internal Links/لینک‌های داخلی

لینک‌های داخلی به کلیه لینک‌های منوبار، سایدبار، فوتر و هرجایی از صفحه گفته می‌شه که اشاره به سایر صفحات دامنه خودمون داره. معماری لینک‌های داخلی تاثیر زیادی در رابط کاربری و اعتباردهی ربات گوگل داره و مهم‌ترین جایگاه لینک‌ها منوبار سایته

External Links/لینک‌های خارجی

لینک‌های خروجی به سایر دامنه‌ها و صفحاتشون. در استفاده از این نوع لینک‌ها نباید زیاده‌روی کرد چون با هر لینک یه جورایی بین صفحه خودمون و صفحه مقصد ارتباط برقرار می‌کنیم و لینک‌های بد می‌تونه خیلی راحت اعتبار ما رو تحت تاثیر قرار بده

Anchor Text/انکر تکست

لنگر متن به متنی گفته می‌شه که لینک شده به صفحه‌ای دیگه. عنوان استفاده شده در این متن یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی محسوب می‌شه و نباید در استفاده ازش زیاده‌روی کرد

Backlinks/بک‌لینک‌ها

لینک‌های اشاره شده به صفحات دامنه ما در سایر سایت‌ها بهشون بک‌لینک می‌گن. گوگل با استفاده از الگوریتم‌هاش ارتباط این لینک‌ها و اعتبارشونو محاسبه می‌کنه و یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای سئو خارج از سایته

Link Equity/ارزش خالص لینک

لینک‌ها مهم هستن اما لینک من اگه توی صفحه اصلی گوگل باشه یا در یک توییت باشه به یک میزان اعتبار دریافت می‌کنه؟ خیر. صفحات مرتبط، صفحاتی که لینک‌های خروجی کمی دارن و چندین و چند فاکتور دیگه این وسط نقش دارن تا گوگل تصمیم بگیره بابت اون لینک چه اعتباری به من بده و اگر اون لینک اسپم باشه امتیاز که نمیده هیچ، چندتا نمره منفی هم میاد روی پرونده سایتم!

Keywords/کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به عبارت‌هایی گفته می‌شه که کاربرها برای جستجو در موتورهای جستجو ازش استفاده می‌کنن و صفحات سایت‌ها بر اساس این کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شن. بهینه‌سازی برای کلماتی که جستجو نمی‌شن معنی نداره

Exact Match Keywords/کلمات کلیدی کاملا منطبق

دو کلمه “سئو” و “سئو سایت” رو در نظر بگیرید. سایت‌هایی که در عنوان، URL و بقیه قسمت‌هاش از عبارت سئو سایت استفاده کرده شانس بیشتری برای بالا اومدن در سرچ سئو سایت داره. با افزایش درک گوگل روز به روز از ارزش کلمات کلیدی کاملا منطبق کمتر می‌شه

Semantic HTML/اچ‌تی‌ام‌ال معنادار

خزنده موتورهای جستجو محتوای صفحه من رو می‌بینه و پردازش می‌کنه اما از کجا باید بفهمه این صفحه دقیقا درباره چی صحبت می‌کنه؟ آیا یک محصوله یا فیلم؟ خب ما از داده‌هایی که پشتیبانی می‌کنن استفاده می‌کنیم: Html Microdata, RDFa, Open Graph, Microformats, Shema.org, Json-LD از مواردی هستن که زیاد می‌بینید احتمالا توی سایتای مختلف

htaccess/فایل متنی دستورات وب سرور

فایل متنی htaccess کار شما رو برای ارتباط با وب‌سرور راحت می‌کنه. از جمله کارای مهمی که می‌تونید باهاش انجام بدید کنترل کش سمت کاربر، Gzip، ریدایرکت حالت‌های مختلف دامنه به یک حالت اصلی

Accelerated Mobile Pages- AMP/شتاب‌دهنده صفحات موبایل

با استفاده از این تکنولوژی معرفی شده توسط گوگل شما باید از استاندارد موجود پیروی کنید و صفحات کم‌حجم و ساده تهیه کنید که بعد از دسترسی ربات گوگل روی سرورهاش ذخیره می‌شه و با یک کلیک روی نتایج به سرعت برای کاربر نمایش داده می‌شه

Analytics/تجزیه و تحلیل

بعد از شروع کار روی سایت نیازه که آمارهای سایت رو برای تعیین استراتژی دنبال کنیم. یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های تحلیل آمار هم گوگل آنالیتیکسه

Black Hat SEO/سئو کلاه سیاه

هر روش ممنوعه‌ای که بتونه موجب جذب ترافیک غیرعادی از موتورهای جستجو بشه بهش می‌گن سئو کلاه سیاه. استفاده از این روش روز به روز محدودتر می‌شه و به خطرش نمی‌ارزه

Borken Link/لینک شکسته

لینک‌های شکسته یعنی هدایت کاربرها و ربات به صفحاتی که وجود ندارن. کاربرها این نوع لینکارو اصلا دوس ندارن پس باید هرچندوقت یکبار با ابزارها بررسی بشه لینک‌های شکسته حذف بشن

Cache/حافظه نهان

به کپی ذخیره شده از یک فایل گفته می‌شه که برای افزایش سرعت دسترسی به فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیره. استفاده درست از این امکان می‌تونه سرعت بارگیری صفحاتو بالا ببره و البته فایل‌های بارگیری شده مجدد بارگیری نشن تا وقتی که تغییر کنن

Cloaking/پنهان‌کاری

دسترسی محتوا برای کاربران تمام دستگاه‌ها مثل دسکتاپ و موبایل و همچنین دسترسی ربات جستجوگر به همه اینا باید مشابه باشه. اگه چیزی که کاربر می‌بینه و چیزی که ربات خزش می‌کنه متفاوت باشه جزو سئو سیاهه و گوگل به شدت ازش متنفره

Content Management System- CMS/سیستم مدیریت محتوا

یک سیستم مدیریت محتوای بهینه مثل وردپرس می‌تونه کار شما رو راحت‌تر کنه اما این همه ماجرا نیست و خود وردپرس هم باید بهینه بشه برای کاری که لازم داریم. افراد زیادی فکر می‌کنن انتخاب CMS خیلی مهمه اما حقیقت اجرای درستشه. شاید یکی با دروپال و جوملا سایت درست و حسابی بیاره بالا و هیچ صددرصدی وجود نداره

Crawl Depth/عمق خزش

سایتای معتبر و قدیمی با پاداش‌هایی که در طول زمان گرفتن عمق خزش بیشتری دارن و این یعنی با هربار خزش ربات صفحات بیشتری از سایت رو ایندکس می‌کنه

Crawl Frequency/فرکانش خزش

بیشتر صفحات سایت‌ها در یک دوره زمانی 30 روزه قرار دارن اما صفحات می‌تونن مثل مورد بالا پاداش بگیرن. سایتایی که مرتب آپدیت می‌شن فرکانسشون روی ساعت و دقیقست

Deep Link/لینک عمیق

لینک‌هایی که از سایر سایت‌ها به صفحات داخلی داده می‌شن. این نوع لینک‌ها به خاطر ارتباط بیشتر با صفحات ارزشمندتر هستن و سئوکارها سعی می‌کنن بیشتر از این شیوه استفاده کنن

Doorway Pages/صفحات دروازه

اگه من توی عنوان بنویسم اینجا در مورد سئو نوشتم اما کاربر کلیک کنه و توی صفحه بهش بگم برای دیدن مطالب سئو برو فلان صفحه یعنی صفحه دروازه ساختم و کاربرها ازش متنفر هستن. گوگل صفحات دروازه رو شناسایی می‌کنه

Fresh Content/محتوای تازه

محتوایی که برای اولین بار توسط شما منتشر می‌شه خیلی فرق می‌کنه با نوشتن در مورد چیزایی که دیگران هزاربار بهش پرداختن. گوگل به محتوای تازه پاداش می‌ده

Hidden Text/متن پنهان

یکی از تکنیک‌های خطرناک سئو کلاه سیاه همین متن پناهنه. متنی که برای ربات تهیه شده و برای کاربر مخفی شده. امروزه گوگل در کشف این حرکت خیلی بهتر عمل می‌کنه و شما رو جریمه می‌کنه

Keyword Density/تراکم کلمات کلیدی

به درصدی از تکرار یک کلمه در صفحه گفته می‌شه. بهتره هیچوقت درنظر نگیرید غیرطبیعی این کارو انجام بدید

Keyword Stuffing/تکرار کلمات کلیدی

حتما صفحاتی رو دیدید که متن پر شده از کلماتی که معنی درست و حسابی نمی‌دن و انگار فقط تکرارشون براش مهم بوده. گوگل با بررسی الگوریتمی و نرخ پرش براحتی متوجه این موضوع می‌شه و البته جریمه می‌کنه

Link Baiting/لینک طعمه

محتوایی که کاربر رو تحریک به همرسانی و دست به دست کردن محتوا بکنه بهش لینک طعمه می‌گن. استفاده از داده‌های آماری در این مورد خیلی مرسومه

Link Farm/مزرعه لینک

صفحاتی که فقط به خواجه حافظ شیرازی لینک ندادن! لینک‌های خروجی زیاد نشانه اسپمه و باید ازش فراری باشید

Meta Tags/برچسب‌های متا

تگ‌های که اطلاعات بیشتری از صفحه رو در اختیار ربات‌ها قرار می‌دن. نباید در استفاده از متاتگ‌ها زیاده‌روی کرد و فقط اکتفا به تگ‌های ضروری کافیه

Rel Sponsored/شناسه لینک‌های پرداخت شده

از این شناسه برای لینک دادن به تبلیغات پولی و اسپانسری استفاده می‌شه تا گوگل اطلاعات بیشتری از سایت‌ها بدست بیاره Rel Sponsored و Rel UGC عملکردشون مثل لینک nofollow طراحی شده اما با این تفاوت که مشخص می‌کنه کدوم تبلیغاتیه و کدوم وبمستر خودش ساخته

PageRank/سیستم امتیازدهی قدیم گوگل به سایت‌ها

سیستمی شبیه DA که گوگل به سایت‌ها می‌داد و امتیازی بین 0 تا 10 بود. برای جلوگیری از اسپم دیگه این امتیازها بروزرسانی نشدن

RankBrain/الگوریتم رنک برین

الگوریتمی که با استفاده از یادگیری ماشینی کار می‌کنه و سعی می‌کنه بهترین نتایجی که کاربرها راضی بودن رو بیاره بالا. این الگوریتم هم مثل گوگل دنس گاهی نتایجو بالا پایین می‌کنه و داده‌های مختلفو مقایسه می‌کنه

Sitemap/نقشه سایت

لیستی از آدرس صفحات سایت که در اختیار ربات جستجوگر قرار می‌گیره. این لیست رو معمولا در فایل‌های xml ذخیره می‌کنن و از طریق فایل ربات یا ثبت از طریق سرچ کنسول آدرسشو در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دن

SEO Tools/ابزارهای سئو

ابزارهای زیادی مورد استفاده سئوکارها هستن که می‌تونیم وضعیت سایتو بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنم ابزار google search console رو حتما استفاده کنید چون آمار بی‌نظیری از عملکرد سایت در اختیار شما می‌ذاره

Mobilegeddon/الگوریتم موبایل فرندلی

اگه سایت شما در دستگاه‌های همراه درست نمایش داده نشه و یا متن‌ها ناخوانا باشن احتمالا این الگوریتم شما رو در نتایج موبایل راه نمیده

Pigeon/الگوریتم کبوتر

این الگوریتم دنبال نتایج نزدیکتر به شماست. اگر دنبال یک کسب و کار محلی باشید الگوریتم کبوتر نتایجو بر اساس فاصله و اعتبار به شما نمایش می‌ده و البته سایتایی که بخوان با اطلاعات غلط بیان توی نتایج محلی رو جریمه می‌کنه

HummingBird/الگوریتم مرغ مگس خوار

اگر شما روی یک کلمه کلیدی گیر دادید و می‌خواید با روش‌های کلاه سیاه مثل تکرار کلمات کلیدی بیاید بالا، مرغ مگس خوار به شما سلام می‌کنه

Pirate/الگوریتم دزدان دریایی

محتوای کپی و ناقض قوانین کپی رایت چیزیه که هیچکس دوس نداره. الگوریتم دزدان دریایی اگه گزارش‌های زیادی از کپی بودن محتوای شما دریافت کنه جریمه می‌کنه

Panda/الگوریتم پاندا

اگر محتوای شما برای کاربر مفید نیست و مشکلاتی مثل بیش از حد کوتاه، بی‌کیفیت، کپی، تجربه کاربری بد داشته باشه الگوریتم پاندا وارد عمل می‌شه

Penguin/الگوریتم پنگوئن

بازی با بک‌لینک‌ها برای دستکاری در نتایج اصلا خوشایند پنگوئن نیست. شناسایی لینک‌های غیرطبیعی و اسپم وظیفه این الگوریتمه


اخبار سئو رو دنبال می‌کنم و سعی می‌کنم اینجا هم در موردشون بنویسم

گوگل نمایش نتایج سایت رو می‌سپاره به وبمسترها که تعیین کنن نتایج سایت شامل ویدیو یا تصاویر باشه یا حتی متنی از صفحه در نتایج نباشه SEJ

وردپرس به معتبر کردن کدهای HTML بیشتر اهمیت می‌ده و قراره در آپدیت 5.3 که احتمالا 12 نوامبر منتشر می‌شه اجرا بشه SEJ

شپرد، نویسنده سایت MOZ در یک پست آورده که با همکاری DistilledODN تست A/B برای ویژگی‌های لینک تازه معرفی شده توسط گوگل (rel sponsored, rel ugc) انجام داده و نتیجه گرفته برای سایتی که اینو اجرا کنه اتفاقی در نتایجش رخ نمی‌ده MOZ

شما از ابزار Disavow Tool گوگل به درستی استفاده می‌کنید؟ چندتا کاربر مخالف کارکرد این ابزار هستن و می‌گن اکثرا با استفاده ازش به خودشون آسیب وارد می‌کنن seroundtable