خانه » آموزش سئو » سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به استفاده از مجموعه روش‌هایی گفته می‌شه که از نظر موتورهای جستجو تقلبه و برای دور زدن الگوریتم‌های رتبه‌بندی ازش استفاده می‌شه

سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه

اگه ما سئو رو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم کنیم فرقی نمی‌کنه سئوکار کلاه سیاه از روش‌های داخلی (تفکیک نمایش سایت برای موتورهای جستجو و کاربران، لینک‌های مخفی، استفاده نادرست از کلمات کلیدی و…) یا روش‌های خارجی (خرید بک لینک، خرید دامنه منقضی، ریدایرکت کاربران از سایت‌های دیگه و…) استفاده کنه

اسپم محتوا

  • تکرار کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)
  • متن پنهان یا نامرئی (Hidden or invisible text)
  • استفاده بیش از حد از متاتگ‌ها (Meta-tag stuffing)
  • صفحاتی که برای رنک دادن به صفحات هدف ایجاد می‌شن (Doorway pages)
  • سایت‌های دزد محتوا (Scraper sites)
  • تغییرات مقالات دیگه و انتشار مجدد (Article spinning)
  • ترجمه ماشینی و نامفهوم (Machine translation)
  • صفحات بی‌ربط با عنوان (Pages with no information related to page title)

لینک اسپم

  • لینک‌سازی اتوماتیک با نرم‌افزار (Link-building software)
  • لینک گرفتن از مزارع لینک یا صفحاتی که صدها لینک خروجی دارن (Link farms)
  • لینک‌سازی در شبکه‌های وبلاگی شخصی (Private blog networks)
  • لینک‌سازی مخفی (Hidden links)
  • لینک‌سازی با جعل هویت (Sybil attack)
  • وبلاگ‌های اسپم (Spam blogs)
  • پست مهمان اسپم (Guest blog spam)
  • خرید دامنه منقضی (Buying expired domains)
  • دزدیدن کوکی بازدیدکننده‌ها (Cookie stuffing)
  • صفحاتی که راه‌حل مقابله با اسپم ندارن و مورد سواستفاده درج لینک قرار می‌گیرن (Using world-writable pages)

روش‌های متنوع

  • سایت‌های آینه‌ای یا دسترسی به محتوای مشابه با آدرس‌های مختلف (Mirror websites)
  • انتقال کاربر به اجبار به یک سایت دیگه بدون انتخاب خودش (URL redirection)
  • نمایش محتوای جدا از محتوای اصلی به ربات موتور جستجو (Cloaking)

با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل تیم مقابله با اسپم داره و یا حتی با بینگ همکاری می‌کنن نباید از تکنیک‌های مخرب و یا قابل شناسایی مثل حجم زیاد کلمات کلیدی در مطالب استفاده کنیم

کلا نباید ریسک سئو داخلی رو بپذیرید چون این موارد دیر یا زود شناسایی می‌شن و البته این مورد به طور مستقیم در ارتباط با کاربره و یکی از اصول اصلی سئو رابط کاربریه (کاربر ناراضی = شکست سئو)

اگرچه در اجرای سئو خارجی هم نباید با شیوه‌های شایع اسپم جلو رفت و حداقل می‌شه به صورت کلاه خاکستری فقط جاهای ارزشمند و بدون اسپم کردن لینک گرفت

سئو و لینک‌سازی باهمدیگه معنی پیدا می‌کنن اما این دلیل نمی‌شه قبل از اجرای کامل تکنیک‌های سئو داخلی با عجله بریم سراغ لینک‌سازی انبوه!

سایتای دانلود آهنگ مگه همه محتواشون یکی نیست؟ چیزی که متفاوته ساختار داخلیه و لینکای ورودی که قدرتشونو مشخص می‌کنه (بجز مواردی که خلاقیت نشون می‌دن و توضیحات و راهنمایی اضافه می‌کنن، که بازم تاثیر چندانی نداره بخاطر رقابت سنگین)

سایتایی که چندین ساله لینک خریدن و لینک گرفتن حالا دیگه از نظر گوگل معتبرن و محتوای کپی‌شده اونا میاد بالا اما سایتای جدید دانلود موسیقی باید دنبال درست کردن صفحات خاص باشن (عباراتی که مختص دانلود آهنگ جدید نیست) مثل لیست آهنگ‌های شاد و…

سئوکار کلاه سفید می‌تونه چیکار کنه برای سایت تازه تاسیس دانلودسنتر؟!

چرا نمی‌گیم تکلیف سایت شخصی با سایت سازمانی که همه سایتای دولت بهش لینک می‌دن متفاوته؟ چرا نمی‌گیم اون سایت دولتی فقط باید تمرکزش روی محتوا باشه چون تبلیغاتش با صدا و سیماست؟

اجرای صحیح ساختار سایت و هدف‌گذاری کلمات کلیدی می‌تونه تاثیر هرگونه تولید محتوا یا تبلیغات رو چندین برابر کنه (تصمیم نهایی کاربر در سایت شما گرفته می‌شه)

پ.ن: استفاده از صفحات ریدایرکت و مقالات کپی حجم بالا یه زمانی جواب می‌داد اما حالا که گوگل هوشمندتر شده هیچوقت پیشنهاد نمی‌شه بخاطر یه پرواز چندروزه ریسک از بین بردن دامنه رو به جون بخرید!

اجرای تکنیک‌های داخلی برای بهینه سازی + یکم لینک‌بیلدینگ می‌تونه کمک خوبی باشه برای پیشرفت (البته اگه سایتتون محتوا نداره اینکار یکم سخت می‌شه آخه رقبای شما کلی کار انجام دادن برای ورودی گرفتن از کلمات کلیدی مختلف حوزه کاری شما)