خانه » آموزش سئو » زیر دامنه یا زیر پوشه

زیر دامنه یا زیر پوشه

زیردامنه و زیر پوشه تفاوتشون در ارث بردن قدرت و اعتباره. در حالت عادی موتورهای جستجو هر زیردامنه رو بعنوان یک سایت جدید درنظر می‌گیرن مگر اینکه صفحات زیر دامنه در سایت اصلی لینک شده باشه که مقداری از قدرت منتقل بشه درغیر اینصورت می‌تونن یک فعالیت مجزا از همه چیز داشته باشن

زیردامنه یا زیر پوشه
زیردامنه یا زیر پوشه

1- زیردامنه به شما این امکانو نمی‌ده که محتوای مشابه پست کنید (محتوای دوگانه تحت هیچ آدرس‌دهی کیفیتش تفاوتی نمی‌کنه)

2- انتخاب آدرس زیردامنه برای وبلاگ شرکتی یا شخصی شما یک قدم به عقب حرکت کردنه. انتقال اعتبار بین زیردامنه و دامنه اصلی به راحتی زیر پوشه نیست و هر کدوم تلاش جداگانه‌ای می‌طلبه که برای هیچکس توصیه نمی‌شه

3- عملکرد سرویس‌های وبلاگ‌دهی با سایتای شرکتی کاملا متفاوته. هر وبلاگ‌نویس موضوع جداگانه‌ای داره و کنترل زیردامنه برای آسیب نزدن به دامنه اصلی خیلی بهتره. زیرپوشه از قوانین دامنه اصلی پیروی می‌کنه اما هر زیردامنه می‌تونه فایل ربات و نقشه متفاوت داشته باشه و به آدرس دامنه‌های شخصی متصل بشه

4- هیچوقت نباید نگاه صفر و صد به سئو داشته باشیم بلکه انتخاب بین “قابل اجرا و بهتر” اینجا مطرحه

نتیجه

برای هر سایتی و موضوعی نمی‌شه یه نسخه پیچید و باید مورد بررسی قرار بگیره. دیجیکالامگ ابتدا زیردامنه بود (لزومی نداشت باتوجه به اشتراک موضوعات فروشگاه و دیجی کالا مگ، بره زیردامنه) و با توجه به توسعه و رشدش در طولانی‌مدت خیلی کارشون درست بود منتقلش کردن زیرپوشه و حالا کارشون صدبرابر ارزشمندتره

پ.ن: سایت‌های بزرگ معمولا امکانات اضافی مربوط به آموزش‌ها و کمک‌های آموزشی رو منتقل می‌کنن زیردامنه که یه سیستم شیک و جدا پیاده کنن و البته فرآیند بازاریابی برای سایت‌های بزرگ کار سختی نیست و کافیه جایی از سایت اصلی بهش اشاره کنه

در فرآیند سئو کپی کردن همه چیز مثل سایتای بزرگ خوب نیست و باید دقت کرد جایگاه این سایت‌ها چه امکاناتی در اختیارشون می‌ذاره