از نظر سئو زیر دامنه بهتره یا زیر پوشه؟

انتخاب زیردامنه یا زیر پوشه یک چالش ابتدایی در سئو بوده و پاسخ‌های گوناگونی بهش دادن. در اینجا از دلایل اصلی صحبت می‌کنیم

زیر دامنه یا زیر پوشه

۱- از نظر تقسیم قدرت دامنه، زیرپوشه مستقیم قدرت می‌گیره و زیردامنه بعنوان سایت جداگانه محاسبه می‌شه و فقط در صورتی از دامنه اصلی قدرت می‌گیره که سایت اصلی بهش لینک بده (برقراری ارتباط مثل لینک‌های داخلی)

۲- زیردامنه به شما این امکانو نمی‌ده که محتوای مشابه پست کنید (محتوای دوگانه تحت هیچ آدرس‌دهی کیفیتش تفاوتی نمی‌کنه)

۳- انتخاب آدرس زیردامنه برای وبلاگ شرکتی یا شخصی شما یک قدم به عقب حرکت کردنه. انتقال اعتبار بین زیردامنه و دامنه اصلی به راحتی زیر پوشه نیست و هر کدوم تلاش جداگانه‌ای می‌طلبه که برای هیچکس توصیه نمی‌شه

۴- عملکرد سرویس‌های وبلاگ‌دهی با سایتای شرکتی کاملا متفاوته. هر وبلاگ‌نویس موضوع جداگانه‌ای داره و کنترل زیردامنه برای آسیب نزدن به دامنه اصلی خیلی بهتره. زیرپوشه از قوانین دامنه اصلی پیروی می‌کنه اما هر زیردامنه می‌تونه فایل ربات و نقشه متفاوت داشته باشه و به آدرس دامنه‌های شخصی متصل بشه

۵- هیچوقت نباید نگاه صفر و صد به سئو داشته باشیم بلکه انتخاب بین “قابل اجرا و بهتر” اینجا مطرحه

از نظر سئو زیر دامنه بهتره یا زیر پوشه؟

برای هر سایتی و موضوعی نمی‌شه یه نسخه پیچید و باید مورد بررسی قرار بگیره. دیجیکالامگ ابتدا زیردامنه بود (لزومی نداشت باتوجه به اشتراک موضوعات فروشگاه و دیجی کالا مگ، بره زیردامنه) و با توجه به توسعه و رشدش در طولانی‌مدت خیلی کارشون درست بود منتقلش کردن زیرپوشه و حالا کارشون صدبرابر ارزشمندتره

پ.ن: سایت‌های بزرگ معمولا امکانات اضافی مربوط به آموزش‌ها و کمک‌های آموزشی رو منتقل می‌کنن زیردامنه که یه سیستم شیک و جدا پیاده کنن و البته فرآیند بازاریابی برای سایت‌های بزرگ کار سختی نیست و کافیه جایی از سایت اصلی بهش اشاره کنه

در فرآیند سئو کپی کردن همه چیز مثل سایتای بزرگ خوب نیست و باید دقت کرد جایگاه این سایت‌ها چه امکاناتی در اختیارشون می‌ذاره

بیشتر بخوانید: ۷ سوء‌تفاهم سئو که باید بدونید