خانه » وبلاگ سئو » url فارسی یا url انگلیسی

url فارسی یا url انگلیسی

url فارسی یا url انگلیسی در سئو شامل چند نکته مثل کاربرد استفاده در جاهای مختلف مثل پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به یاد سپاری و تجربه کاربری می‌شه که همینجا سفت و سخت می‌گم آدرس انگلیسی رو ترجیح می‌دم به آدرس فارسی صفحات

url فارسی یا url انگلیسی
url فارسی یا url انگلیسی

پیوند یکتای فارسی تبدیل به یونیکد می‌شه و گزینه مناسبی برای اشتراک‌گذاری نیست اما می‌تونه یک فاکتور مطابقت باشه (تاثیر فاکتور مطابقت روز به روز کمتر می‌شه)

لازمه بدونیم گوگل ویژگی‌های مختلفی مثل LSI و کلمات مشابه رو می‌فهمه و نباید نگران ارتباط معنایی پیوند یکتای انگلیسی با متن فارسی باشیم

شما می‌تونید پیوند یکتای انگلیسی داشته باشید اما با استفاده از اسنیپت‌ها یک نمایش فارسی از URL داشته باشید

پیوند یکتای انگلیسی با اسنیپت فارسی

دلیل انتخاب urlهای انگلیسی:

کوتاه شدن آدرس نوشته برای بخاطرسپاری راحت کاربر و همرسانی بی‌دردسر در برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف (بهترین حالت استفاده از 1 تا چند کلمه کلیدی اصلیه)

دلیل انتخاب urlهای فارسی:

لازم به تغییر URL بصورت جداگانه در هر پست نیست، عنوان و آدرس یکی هستن

نکات بهینه‌سازی پیوندهای یکتا:

فاصله بین کلمات چه خط تیره باشه(-) و چه زیرخط (_) تفاوتی برای موتور جستجوی گوگل نداره اما بیشترین توصیه‌ها مربوط به استفاده از خط تیره‌ست

بهینه کردن پیوندهای سایت تنها یک گزینه برای سئو سایت شماست، چیزی که می‌تونه تاثیر بلندمدت داشته باشه در مقابل پیوندهای طولانی یا داینامیک

بعد از انتخاب هر نوع پیوند یکتایی بهتره دیگه تغییرش ندید (کنترل خطاهای 404 و لینک‌های شکسته داخلی برای سایت‌های بزرگ سخته)

نتیجه

انتخاب پیوند یکتا چیزیه که شما باید آینده‌نگری کنید و خیلی عجولانه تصمیم نگیرید (بطور مثال موتورهای جستجو علاقۀ زیادی به پسوند html دارن اما این دلیل نمی‌شه آدرس صفحات خودمونو پر کنیم از کاراکترهای بی‌مصرف)