سئو ۲۰۱۹: پرطرفدارترین مباحث سال

سئو هیچوقت علم دقیقی نبوده و نیست، یعنی مثل ریاضیات نیست که بگیم ۲+۲ می‌شه ۴ یا شاید سئو مثل اعشاره و البته وابسته به چندین و چند فرمول مختلف که قطعیت نداره و ما مثل یک نقاش قصد داریم اثر هنری بهتری خلق کنیم. چیزی که به سایت ما و اقدامات موتورهای جستجو مرتبطه

بخش عظیمی از سئو پیرامون تجزیه و تحلیل سایت‌های رقیب و پروژه‌های موفق شکل می‌گیره که عوامل رتبه‌بندی متعددی پشت هر کلمه کلیدی وجود داره و این موجب دشواری سئو شده. مباحث پرطرفدار یک راه حل خوب برای تعیین نقشه راهه. این چیزیه که می‌تونیم باهاش سبقت بگیریم

در این مقاله شما رو با مباحث پرطرفدار ۲۰۱۹ آشنا می‌کنیم، استراتژی خودتونو برای سال جدید بچینید

گوگل همه چیز نیست

در بین موتورهای جستجو درسته که بقیه حتی نمی‌تونن به گوگل نزدیک بشن، مثل چیزی که قبلا یاهو بود و حالا جای خودشو به بینگ داده اما همگی با پیشرفت گوگل حرفی برای گفتن ندارن و البته سهمی از بازار موتورهای جستجو ندارن

حالا جستجوها دسته‌بندی شدن و مثلا کاربرها برای جستجوی ویدیو مستقیم توی یوتیوب سرچ می‌کنن، برای خرید محصولات مستقیما به سایت یا برنامه فروشگاه مورد اعتمادشون مراجعه می‌کنن و این یعنی سهم بزرگی از بازار واگذار شده و ما باید هدفمون جذب کاربران جدید و جلب اعتماد و برندینگ برای جذب درصدی از کاربران سایر سیستم‌ها باشه

اگر محصولی برای فروش دارید باید با فروشگاه‌های بزرگ محلی مثل دیجیکالا همکاری کنید، سال جدید یعنی بدست آوردن سهم بیشتر از کانال‌های جستجوی بیشتر

اول موبایل بعد دسکتاپ

ایندکس سریع موبایل

طبق اعلام گوگل ایندکس صفحات حالا برای موبایل سریع‌تره و اولویت با موبایله

چک لیست نسخه موبایل

  • تمام صفحات در موبایل قابل استفاده باشن
  • صفحات برای موبایل بهینه باشن از نظر سرعت
  • رابط کاربری بهینه

از ابزار تست موبایل گوگل و تست سرعت می‌تونید استفاده کنید البته گوگل خطاهای موجود در صفحات رو برای نسخه جدید سرچ کنسول در نظر گرفته و می‌تونید براحتی خطاها رو شناسایی و رفع کنید

فیچر اسنیپت

فیچر اسنیپت

اگر رتبه‌های خوبی در نتایج بدست آوردید اما کاربر از نمایش سایت شما راضی نیست یا مجذوب رقبای شما می‌شه راهکارهای متعددی وجود داره که یکیش استفاده از ابزار فیچر اسنیپت گوگل برای دادن اطلاعات بیشتر به کاربرا و افزایش نرخ کلیکه

فیچرهای ضروری

  • پاراگراف اول در ابتدای متن‌ها مهم هستن، اگه می‌خواین در جستجوی صوتی یا قسمت پاسخ‌ها در نتایج جستجو رتبه کسب کنید باید وقت بیشتری برای پاراگراف اول بذارید
  • قطعه لیست‌ها که از عناوین مطالب موجود گرفته می‌شه و اغلب در نتایج دستوری دیده می‌شه (نتایج مربوط به انجمن‌ها)
  • قطعه‌های جدول وابسته به نتایج پرطرفدار، مثلا من در صفحه مربوط به سئو قسمت پرطرفدار Off-Page هم توضیح دادم پس توی نتایج مربوط به سئو نمایش داده می‌شه

ممکنه نگران باشید اگر اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیدکننده‌ها بذارید اصلا از سایت شما دیدن نکنن اما اینطور نیست و در نتایجی افزایش ۸ درصدی نرخ کلیک و در یک بررسی جداگانه افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک رو نشون می‌ده

استراکچر دیتا یا داده‌های ساختاریافته

اسکیما

اینکه ما اطلاعات بیشتری در اختیار موتور جستجو قرار بدیم و بگیم کی هستیم و کار ما مربوط به چیه حتما کمک بیشتری می‌کنه و سال جدید بازم به اهمیتش افزوده می‌شه

این یک معامله دوسر برده، به گوگل داده می‌دیم تا رتبه بهتری کسب کنیم و گوگل هم ازش برای هوش مصنوعی و رضایت کاربرا ازش استفاده می‌کنه (+)

هرچه موتورهای جستجو درک بیشتری از صفحات ما داشته باشن می‌تونه مفید باشه (حذف موارد غیرضروری و تکراری هم جزئی از این فرآینده)

جستجوی صوتی

افزایش دسترسی به تلفن‌های هوشمند و دستیارهای صوتی منجر به افزایش اهمیت جستجوی صوتی شده

در جایی که کاربرها از کلمات کلیدی استفاده می‌کردن حالا درخواست طبیعی خودشونو بیان می‌کنن پس تفاوت‌هایی آشکار می‌شه

استراتژی استفاده از کلمات کلیدی طولانی مدت‌هاست مورد استفاده متخصصین قرار می‌گرفته اما حالا کاربرد بیشتری پیدا کرده یا شاید کلا تبدیل به اصل تمرکز وبمسترها بشه

بجای “سئو” جستجو کنیم”روندها و استراتژی‌های سئو سال ۲۰۱۹″

از امروز روی انتخاب کلمات کلیدی خودتون تجدیدنظر کنید وببینید اگر جای کاربر بودید برای بدست آودن اون صفحه یا خدمات چی می‌گفتین؟!

بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)

بهینه‌سازی صفحات داخلی برای پاسخگویی سریع و دسترس‌پذیری بیشتر چیزیه که لازمه کسب نتایج بهتر و البته حفظ رتبه کنونی سایت شماست

صفحات سنگین و شلوغ پلوغ دیگه کاربردی ندارن، کاربرها کمتر از طریق نمایشگرهای بزرگ به شما مراجعه می‌کنن پس بجای خلق مناظر طبیعی تصمیم بگیرید هرچه کاربر نیاز داره در اختیارش می‌ذارید (در همون صفحه کوچیک موبایل)

چت بات‌ها و فرآیند جستجوی درونی امسال خیلی مورد توجه قرار گرفتن

سئو فنی

سئو فنی

سایت‌ها در سال ۲۰۱۹ پیچیده‌تر از همیشه هستن و مهم‌ترین تکنیک‌ها برای بارگذاری سریع‌تر صفحات بکار گرفته شدن

گوگل حالا با استفاده از مرورگر کروم اطلاعات زیادی از صفحات سایت‌ها داره ازجمله سرعت بارگیری صفحات برای کاربرهای مختلف (+)

طراح‌ها از نسخه‌های سبک‌تر و بهینه‌تر جاوااسکریپت برای سرعت دادن به پردازش‌های داخل سایت استفاده می‌کنن. لازم نیست روی مرز سئو فنی حرکت کنیم اما بهتره از آخرین تکنولوژی‌های وب دست کم مطلع باشید (چک لیست تکنولوژی)

برنامه‌های تحت وب

برنامه‌های پیشرفته تحت وب مثل نسخه جدید توییتر و تلگرام می‌تونن تجربه سریع‌تر و ویژگی‌های متمایزی در اختیار کاربرها بذارن. نرخ تبدیل بالاتر و توانایی بارگیری صفحات در حالت آفلاین ویژگی‌های برنامه‌های تحت وبه (+)

همچنان محتوا مهمه

کیفیت محتوا در حال حاظر مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی برای گوگله، محتوای خوب لینک بدست میارن، هم‌رسانی می‌شن و کلی بحث پیرامونشون در وب شکل می‌گیره که همگی شاخص‌های مهمی هستن

اگر می‌خواید کیفیت محتوا رو بازم بالاتر ببرسید سعی کنید اونو برای زمان حال ننویسید و درنظر بگیرید این محتوا بتونه در آینده آپدیت بشه و بازم مورد استفاده قرار بگیره (محتوای همیشه سبز)

صفحات معتبری که همیشه بروزرسانی می‌شن در سال جدید جایگزین محتوای ترند لحظه‌ای خواهند شد

اهمیت سیگنال برند

به نظر شما هنوز دوره انتخاب دامنه‌های منطبق بر اسامی تمام نشده؟!

برندها در درجه اول یکتا هستن (برخلاف کلیدواژه‌ها) و این صاحب برنده که بهش ارزش می‌ده و اونو تبدیل به کلیدواژه می‌کنه

قبلا در مطلبی (سیگنال اعتماد با پیوند خارجی) درباره اهمیت سیگنال اعتماد نوشتم. برندها سئو رو متحول می‌کنن و همه رو وادار به پیگیری و بحث می‌کنن (چیزایی که خیلی در سئو مهم هستن)

حتما لازم نیست یک برند تجاری خیلی بزرگ بشید اما برند شخصی برای وبلاگ نویس معمولی هم می‌تونه موفقیت کسب کنه

Gary Illyes (تحلیلگر) در سال ۲۰۱۷ یک مطلب خوب درباره کمک نام‌های تجاری به کسب رتبه در گوگل نوشته

سیگنال برند می‌تونه قدرت صفحات مختلفو تغییر بده و این چیزیه که برای سئو محلی سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیره

نتیجه

چرخه‌های گوناگون به سئو قدرت می‌دن و باید بیشتر از پیش نقشه راه کاربردی‌تر ترسیم کنید

شما می‌تونید اخبار الگوریتم‌ها رو مرتب بررسی کنید اما از فاکتورهایی که وحشتناک روی نتایج تاثیرگذار هستن قافل بمونید

سعی کنید آینده کسب و کار خودتونو پیش‌بینی کنید و از همین حالا زیرساخت‌ها رو پی‌ریزی کنید (معمولا برای برندهای شناخته‌شده تغییر خیلی سخت‌تره)

جستجوی صوتی رو جدی بگیرید چون اینم مثل استفاده از موبایل‌های هوشمند به یکبار مطلق می‌شه و سایتایی که زودتر بهش رسیدن بازیگرای اصلی بازار می‌شن

بیشتر بخوانید: راهنمای سئو مبتدی‌ها