خانه » وبلاگ سئو » سئو عنوان صفحات

سئو عنوان صفحات

سئو عنوان صفحات سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی وب‌سایت‌هاست، زخمت زیادی برای نمایش نتایج سایت خودتون در موتورهای جستجو می‌کشید اما در صورتی که عنوان و توضیحات مناسبی نداشته باشید کلیکی در کار نخواهد بود

سئو عناوین
سئو عنوان صفحات

در این مطلب به ۷ تکنیک سئو عناوین صفحات می‌پردازیم، با ما همراه باشید

1- اعداد

حقیقت اینه که ما در جستجوهامون دنبال کلیک روی نتایجی هستیم که اطلاعات دقیق‌تری بدست بیاریم و ذهن ما دنبال چیزای آشنایی مثل اعداد می‌گرده. اگه زیاد اهل وبگردی باشید حالا دیگه عنوان‌های زرد و بی‌کیفیت رو بیشتر از پیش تشخیص می‌دید و البته اگه خوندن متن‌های طولانی براتون جذاب نباشه پس با دیدن اعداد در عنوان تشخیص می‌دید تیترهای خوبی برای خوندن وجود داره

2- تاریخ

افراد برای جستجوی اطلاعات گذشته یا جدید معمولا از تاریخ سال استفاده می‌کنن: روش‌های بهینه‌سازی سایت ۹۸ یا ۲۰۱۹، جستجوی ایام و مراسمات و بسیاری از موارد دیگه کاربرد جستجو با تاریخ رو بیشتر می‌کنه و البته چقد خوب می‌شه که ما هم یچیزایی رو پیش‌بینی کنیم و با اومدن سال جدید صفحات مورد نظرمونو آپدیت کنیم

3- طول عنوان

نکنه انتظار دارید کاربر علاقه‌ای به عنوان‌های پر از تکرار کلمات کلیدی داشته باشه؟ حقیقت اینه که هر دو صفحه از سایت ما نیاز متفاوتی دارن اما نباید از عنوان‌های بسیار کوتاه نامفهوم و یا عنوان‌های داستانی استفاده کنیم (انتقال محتویات صفحه به زبان ساده). از کلمات کلیدی پرکاربرد در عنوان استفاده کنید و فقط اون چیزی باشید که باید

4- مترادف و مشابه

اگه کسی دنبال خدمات “ارزان” باشه احتمالا از کلماتی مثل “مقرون به صرفه” هم باشه، استفاده از کلمات مشابه و مترادف به گوگل کمک می‌کنه درک بهتری از صفحه شما داشته باشه. ممکنه با وارد کردن “قیمت” در جستجوها گوگل نتایج بروزتر و جدیدو به کاربرای سایتش نمایش بده!

5- دعوت به انجام

کلماتی مثل “تماشا” یا “دانلود” می‌تونه می‌تونه دلیل خوبی برای افزایش کلیک باشه. کاربری که دنبال مدل‌های مختلف تلفن‌های هوشمند می‌گرده بیشتر میل داره ویدیو ببینه، کاربری که دنبال اسم فلان کتاب می‌گرده با دیدن “دانلود” بیشتر میل پیدا می‌کنه برای کلیک روی نتایج

6- ارجاع‌های پرطرفدار کلمات کلیدی

ما می‌دونیم کاربری که دنبال خدمات سئو می‌گرده اگه نتایجی مثل “افزایش رتبه در گوگل” رو ببینه احتمال کلیک بالاتره، کاربری که دنبال خدمات تحلیل شبکه‌های اجتماعی می‌گرده با دیدن عبارت “پرطرفدارترین توییت‌های امروز توییتر” میل بیشتری به کلیک داره

7- سوالات

ما دنبال عبارت خاصی هستیم و سایت زیرک یه سوال جذاب در اون مورد رو آورده. مثلا دنبال “فوتبال ایران و…” هستیم و در نتایج جستجو “آیا ممکنه … اتفاق مانع پیروزی بشه؟” خیلی راحت ما رو ترقیب می‌کنه فضولی کنیم. استفاده از حس فضولی نباید فقط در عناوین زرد بکار گرفته بشه