اصول سئو محتوا

محتوا بدون سئو و بازاریابی بین هزاران محتوای دیگه قطعا شانسی برای دیده شدن نداره و یکی از اصول اولیه سئو محتوا اولیت قرار دادن کاربرهاست

برای کاربرها و کلیدواژه هدفمند بنویسید

اگر از کلیدواژه هدفمند استفاده نکنید احتمالا وقتی مطالب رفتن توی آرشیو دیگه کسی سرچشون نمی‌کنه که خونده بشن

وقتی مطلبی تهیه می‌کنیم باید چندتا سوال از خودمون بپرسیم:

  • مخاطبان چه کسانی هستن
  • چه نوع اطلاعاتی نیاز دارن
  • چرا به این اطلاعات نیاز دارن
  • از کدام کلیدواژه‌ها برای سرچ استفاده می‌کنن

به نظر می‌رسه جواب این سوالات سخت باشه اما چندتا روش ساده وجود داره:

  • تحقیق مخاطبان. برای پیدا کردن مخاطبان کافیه وارد گروه‌های تلگرام حوزه کسب و کار خودتون بشید ببینید از چه طیفی هستن و دقدقه‌ها رو دربیارید
  • تحقیق کلیدواژه. قبل از تحقیق حتما پست تدوین استراتژی کلمات کلیدی رو مطالعه کنید
  • تحقیقات موضوعی. بر اساس کلیدواژه‌هایی که پیدا کردید و چیزی که مخاطب دنبالشه می‌تونید موضوع هم تعیین کنید

تمرکز بر خوانایی محتوا

عوامل زیادی دست به دست همدیگه می‌دن شما برید لینک 1 اما فقط یک عامل می‌تونه شما رو اونجا نگهداره: برطرف کردن نیاز کاربران

بعد از ورود به سایت و رفع نیاز احتمالا گوگل متوجه می‌شه شما نیاز کاربر رو برطرف کردید و باید اونجا بمونید، یا حتی برای کلیدواژه‌های مشابه جایگاه کسب کنید

به زمانی که کاربر روی نتایج کلیک می‌کنه تا برگشت مجدد dwell time گفته می‌شه

هرچقد افراد بیشتری با محتوای شما ارتباط برقرار کنن جایگاه بهتری کسب می‌کنید پس سعی کنید محتوا واضح، طبقه‌بندی شده، منطقی و ساده باشن

به محتوا عمق بدید

محتوایی که کامل بحثو باز می‌کنن و بهش می‌پردازن از نظر کاربرها ارزشمندتر هستن البته باید برسی کنید برای موضوع مورد بحث شما کاربرد داره یا نه، از اسپم دوری کنید

کاربرها دوس دارن هرچی اطلاعات لازم دارن یکجا دریافت کنن، پس گوگل هم دنبال این ویژگیه

برای تولید محتوای عمیق باید چیکار کنیم:

  • پست‌های ناقص یا چندبخشی رو فراموش کنیم
  • موضوعاتی رو انتخاب کنیم که حرفی برای گفتن داشته باشن
  • تهیه راهنماهای قدم به قدم
  • در حوزه کاری خودتون آخرین تحقیقاتو دنبال کنید تا ارائه بیشتری داشته باشید

افزایش سرعت صفحات

کمک کنید بارگیری صفحات خیلی سریع انجام بشه. هرچقد صفحات شما کندتر باشن احتمالا کسی میل به گردش در سایت و بازگشت مجدد نداره

وقتی رقبای شما چشمک می‌زنن، چه دلیلی برای صبر وجود داره؟!

متخصص باشید

افرادی که در حوزه کاری خودشون بعنوان متخصص شناخته می‌شن می‌تونن جایگاه بهتری کسب کنن چون گوگل اهمیت می‌ده کاربرها گمراه نشن و واقعا افراد متخصص اطلاعات تخصصی در اختیارشون بذارن

افراد متخصص احتمالا ناشر هستن یا اینکه به واسطه مهارتشون تدریس می‌کنن. در ویکی پدیا صفحه دارن، در اخبار حضور دارن و سایت‌های مختلف ازشون نام می‌برن

داشتن صفحه درباره می‌تونه اولین قدم برای شما باشه. فرصت‌های نویسندگی مهمان رو فراموش نکنید

آرشیو مقالات سئو