۳ قانون اصلی لینک بیلدینگ

قوانین لینک بیلدینگ برای افزایش بازدهی و ثبت بک‌لینک در سرچ کنسول کاملا کاربردیه و اگه اینکارو انجام ندید بسیاری از زحماتی که برای سئو سایتتون می‌کشین به باد می‌ره و عملا بازدهی نداره

قوانین بک لینک

قانون اول:

قوانین چند دسته هستن و اولین قانون برای ثبت لینک اینه که صفحه مورد نظر در دسترس موتورهای باشه و سایت دسترسی به اون صفحه رو از طریق فایل ربات یا متاهای noindex و یا حتی متای canonical نبسته باشه

مثال: در بسیاری از سایت‌های پیشنهاد شده از سایت theverge بک لینک پروفایل ثبت کنید اما انگار بررسی نشده که سایت مسیر اصلی پروفایل‌هارو از طریق فایل ربات بسته و عملا هرچقد شما اون لینکو در معرض ایندکس بذارید فایده نداره چون ربات اون صفحه رو بررسی و امتیازبندی نمی‌کنه

مثال برای canonical: این متا مانع بررسی صفحه توسط ربات خزنده نمی‌شه اما اعتبار رو منتقل می‌کنه. یعنی اگه من به صفحه‌ای لینک بدم که متاکنونیکال اون صفحه برای آدرس دیگه‌ای باشه عملا کار بیهوده‌ای انجام دادم

متاهای noindex، nofollow: نوایندکس مانع بررسی و امتیازبندی می‌شه و نوفالو مانع دنبال کردن پیوندها می‌شه. یکی از شیوه‌هایی که خودم در بهینه‌سازی سایت بهش اهمیت می‌دم همینکاره که صفحات بی‌اهمیت رو نوایندکس فالو می‌کنم که ارزش‌گذاری نشه اما پیوندها دنبال بشن

مطلب پیشنهادی: تاثیر پست مهمان در گرفتن بک لینک

قانون دوم:

دربسیاری از موارد پیش میاد که شما لینکی رو ثبت می‌کنید اما اون لینک در معرض دید موتور جستجو نیست و شانسی برای خزش نداره. در اینطور مواقعی باید برای بک‌لینک‌هامون لینک‌سازی کنیم! بله.

حالا موتور جستجو لینک بیلدینگ ما رو می‌بینه و ارزش‌گذاری می‌کنه

قانون سوم:

یه فوت کوزه‌گری هم بهتون یاد بدم بشرطی که هوای مارو داشته باشید لینک بدید به ما هم

اگه لینک به شما نمایش داده شد اما توی سورس صفحه جستجو کردین و خبری از لینک شما نبود پس این لینک برای ربات خزنده موتور جستجو هم قابل دیدن نیست (همون چیزی که توی سورس می‌بینید خزنده می‌تونه ایندکس کنه)

با تکنیک‌های تاخیر در بارگذاری یا فنون جاوااسکریپت شمارو گول زدن خلاصه

بسیاری از بک لینک‌هایی که ما می‌سازیم هیچوقت در دسترس موتورهای جستجو قرار نمی‌گیره و در نتیجه رتبه‌بندی نمی‌شه
گاهی ما بک لینک می‌سازیم و صفحه هم در دسترس موتورهای جستجو هست اما چیزی که ما می‌بینیم و چیزی که ربات گوگل می‌بینه متفاوته!
بسیاری از بک‌لینک‌های ما بعد از مدتی ازبین می‌رن: سایت از دسترس خارج می‌شه، دسترسی ربات‌ها به صفحات تغییر می‌کنه، وبمسترها لینک‌های تبلیغاتی رو حذف می‌کنن و…
در نتیجه بسیاری از لینک‌هایی که ما گمان می‌کنیم باید توی رتبه‌بندی تاثیرگذار باشن هیچوقت ماندگاری نداشتن، دقیقا به همین خاطره که تمام ابزارهای بررسی لینک یک لیست بلندبالا از بک‌لینک‌های ثبت شده در سرویس‌های وبلاگ‌نویسی و شبکه‌های اجتماعی معروف نمایش می‌دن. ۹۰ درصد از سایت‌ها و صفحات عمری بیشتر از ۱ سال ندارن و البته ۱۰ درصد باقی مانده هم همگی قرار نیست معتبر بشن یا پربازدید!
پس برای ساختن لینک سخت نگیرید و فقط جاهای معتبر لینک‌سازی کنید شاید ضربه‌ای که بک‌لینک‌های کوتاه مدت به شما بزنن بیشتر از سودشون باشه

پ.ن: تنوع در ثبت کامنت‌لینک‌ها رو فراموش نکنید (از نظر دامنه، متن نظر، قدرت دامنه و تنوع موقعیت جغرافیایی سایت‌ها)

پ.ن۲: گرفتن پروفایل‌لینک‌ها بخصوص شبکه‌های اجتماعی خیلی کاربردی هستن اما باید بدونید بسیاری از سایت‌هایی که اجازه درج لینک به شما می‌دن دسترسی صفحه رو بستن برای ربات‌های جستجوگر (سورس صفحه و فایل ربات رو بررسی کنید)
اقدامات بی‌تاثیر و یا حتی اسپم بسیار بیشتر از اقدامات موثر هستن اما ما فکر می‌کنیم نتیجه دلخواه نگرفتیم و یا اینکه کم‌تر از بقیه تلاش کردیم بدون اینکه دقت کنیم سایت رقیب چندتا بک‌لینک قدیمی و باکفیت داره

بیشتر بخوانید: بک‌لینک‌های لازم برای رقابت

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.