چک لیست بک لینک

چک لیست بک لینک هم برای ساختن لینک و هم بررسی وضعیت لینک‌های داخلی به شما کمک می‌کنه دچار اشتباه نشید، چون تشخیص بسیاری از این موارد خیلی سادست برای موتورهای جستجو. (چک لیست دامنه و آدرس‌های سایت رو بخونید)

چک لیست بک لینک

۱- متن لنگر لینک‌های ورودی

همانطور که در پست چک لیست کلمات کلیدی گفته شد متن لنگر اگه کلیدواژه‌های صفحه مورد نظر ما باشن خیلی کاربردی هستن اما باید مراقب باشیم چون این هم قابل تشخیصه اگه تعداد زیادی لینک هدفمند ساخته بشه، باید از کلیدواژه‌های مترادف و مشابه استفاده کنیم و یا حتی آدرس url

۲- منبع لینک‌های ورودی

مهمه سایتی که ما رو لینک می‌کنه یه منبع معتبر باشه یا نه. گرفتن لینک از سایت‌های ضعیف و یا خرید از سایت‌های فروش بک لینک می‌تونه عواقب جبران‌ناپذیری بوجود بیاره

۳- لینک از سایت‌های مشابه

هرچی بیشتر باشه بهتره، اما اعتبارشون از تعداد مهم‌تره. در اینجا محتوای صفحه، داشتن متن لنگر یا نداشتن و همچنین سن لینک‌ها تعیین‌کننده هستن

۴- پیوند سایت‌های .gov و .edu

علاوه بر پسوندهای gov و edu پسوندهای info و biz هم معتبرن. در حالت کلی هر پسوندی که گرفتن لینک ازش سخت‌تر باشه مهم‌تره

۵- تعداد بک لینک‌ها

در حالت کلی هرچی بیشتر باشه بهتره اما اعتبار سایت‌هایی که ما رو لینک می‌کنن بیشتر از تعداد ارزشمنده. و مثل بقیه لینک‌ها مهمه که سن بک لینک چقده، لنگر متن داره و…

۶- متن لنگر لینک‌های داخلی

هرچند به اندازه لنگر لینک‌های ورودی اهمیت نداره اما این هم مهمه پس دست کم نگیرید

۷- متن اطراف لنگر لینک

کلماتی که بلافاصله قبل یا بعد از متن لنگر نوشته شدن بررسی می‌شن. ارتباط لینک‌ها و همچنین ساختگی بودنشون مشخص می‌شه

۸- سن لینک‌های ورودی

هرچی لینک‌های ماندگارتری داشته باشیم بهتره و گرفتن لینک‌های زیاد در یک زمان کوتاه هم نشانه خرید لینکه!

۹- لینک از دایرکتوری‌ها

دایرکتورهای عمومی بسته شدن و حالا دایرکتوری‌های تخصصی بیشتر هستن، بتونید لینکتونو ثبت کنید ارزش داره چون تشخیص ارتباط پیوند در این سایت‌ها راحت‌تره

۱۰- تعداد لینک‌های خروجی صفحه‌ای که ما رو لینک می‌کنه

صفحاتی که بیشتر از صدتا لینک خروجی دارن یجورایی مشکوک هستن و موتورهای جستجو به پیوندهاشون اهمیت نمی‌دن، البته اگه امتیاز منفی نگیرید!

مطلب پیشنهادی: چک لیست تکنولوژی‌های سایت

۱۱- محل لنگرها

لینک‌های ناوبری منو خیلی مهم‌تر از لینک‌های نوار کناری یا فوتر هستن، پس سعی کنید بهینه ازشون استفاده کند

۱۲- آدرس آی‌پی لینک‌های ورودی

خب اگه فکر کردید چندین وبلاگ روی یه سرویس‌دهنده وبلاگ بسازید، باید بگم که گوگل اینو زودتر فهمیده و کلاس c آی‌پی‌ها رو چک می‌کنه که همه لینک‌های شما از یک دامنه یا روی یک سرور نباشن

۱۳- بک لینک از سایت‌های مزرعه لینک یا مشکوک

حتما می‌دونید گرفتن لینک از سایت‌هایی که فعالیت خرابکارانه دارن (سایت‌های هک) یا محتوای پورن تولید می‌کنن می‌تونه شما رو هم مرتبط کنه و بیاره پایین

۱۴- لینک‌های خروجی زیاد

گوگل صفحاتی که همش لینکه رو دوس نداره پس بهتره لینک‌های صفحات رو کمتر از ۱۰۰تا نگهدارید، لینک‌های خروجی زیاد هیچ فایده‌ای نداره و تبه شما رو میاره پایین

۱۵- اسپم دریافت لینک

وقتی لینک‌های زیادی همزمان می‌گیرید خیلی نگران کنندست که یا خریداری شدن و یا اسپم هستن. در بهترین حالت فقط بعضی از اونا رتبه‌بندی می‌شن

۱۶- لینک به سایت‌های خرید و فروش لینک

گوگل نه تنها دوس نداره شما لینک بخرید بلکه خیلی بدش میاد کسی اونا رو حمایت کنه یا معرفی کنه

۱۷- تبادل لینک

این روش خیلی وقته منسوخ شده و تقریبا انواع شیوه‌های مختلفش قابل شناساییه

۱۸- پیوندهای تک پیکسل

موتورهای جستجو اینو می‌دونن کاربرها روی لینک‌های خیلی ریز کلیک نمی‌کنن، نمی‌بیننشون و اینا فقط برای دستکاری نتایج استفاده می‌شه

بیشتر بخوانید: چک لیست کلمات کلیدی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.