چک لیست کلمات کلیدی

چک لیست کلمات کلیدی در سطح دامنه

در بررسی سایت توسط موتورهای جستجو عوامل بسیاری دست به دست همدیگه می‌دن تا ما رو در بهترین نتایجی که لیاقت داریم نمایش بدن و حالا می‌خوام بصورت چک لیست همراه با توضیحات خدمت کسایی که می‌خوان کنترل کیفیت انجام بدن اینجا موارد تاثیرگذار استفاده از کلیدواژه‌هارو قرار بدم

keywords

۱- کلمات کلیدی در برچسب عنوان <title>

تقریبا مهم‌ترین جایی که ما از کلیدواژه‌هامون استفاده می‌کنم عنوانه و اگه می‌خوایم تاثیرش بیشتر باشه بهتره کوتاه باشه و کلمات کلیدی در ابتدای عنوان استفاده بشن

۲- کلمات کلیدی در آدرس صفحات url

استفاده از کلیدواژه‌ها در آدرس صفحات به گرفتن رتبه بهتر کمک می‌کنن اما اگه در متن صفحات ازشون استفاده نکردید، با استفاده از اون‌ها در url صفحات کاری از پیش نمی‌برید!

۳- تراکم کلمات کلیدی

یکی از عوامل بسیار مهمی که باید بررسی کنید اینه که تراکم کلمات کلیدی درون صفحه شما بین ۳ تا ۷ درصد باشه و تراکم ۱۰ درصد به بالا مشکوکه و طبیعی نیست

۴- استفاده از کلمات کلیدی در تیترهای h1 و h2

یکی دیگه از جاهایی که استفاده از کلیدواژه‌ها تاثیر بالایی داره هدینگ‌های h1 و h2 هستن اما باید در صفحاتتون متن واقعی داشته باشید!

۵- کلمات کلیدی در متن لنگر anchor text

وقتی صفحات شما با کلمه کلیدی از جایی لینک بشن علاوه بر حکم تایید، برای رای دادن به کلیدواژه‌های شما تاثیرگذارن

مطلب پیشنهادی: چک لیست دامنه و آدرس‌های سایت

۶- کلمات کلیدی در ابتدای متن

ربات جستجوگر اهمیت بیشتری به ابتدای پاراگراف‌ها و عنوان‌ها می‌ده و دلیلش هم اینه که نویسنده در ابتدای متن موضوع رو مشخص می‌کنه

۷- کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر alt

اگرچه الگوریتم گوگل قادر به تشخیص رنگبندی تصاویره اما استفاده از کلیدواژه‌ها در متن جایگزین تصاویر می‌تونه هم به کل صفحه کمک کنه و هم رتبه گرفتن خود تصویر در نتایج تصویری

۸- کلمات کلیدی در متاتگ بخصوص اگر برای یاهو و بینگ بهینه می‌کنید

گوگل خیلی کم ممکنه به کلیدواژه‌های متا توجه کنه (یا اصلا توجه نکنه) اما هنوزم متاکلیدواژه‌ها توسط موتورهای جستجویی مثل بینگ و یاهو مورد استفاده قرار می‌گیره

۹- کلمات کلیدی شبیه به هم

شما می‌تونید از دو کلیدواژه سئو و سایت در دو پاراگراف جدا استفاده کنید اما نباید انتظار داشته باشید مثل تاثیر قرارگیری اون‌ها کنار همدیگه باشه

۱۰- استفاده از عبارت‌های کلیدی

این کلیدواژه‌ها از تعداد بیشتری کلمه تشکیل شدن پس بنابراین اگه می‌خواین در کلمات کلیدی تک کلمه‌ای بیاین بالا باید ابتدا در عبارت‌های کلیدی بلندتر رتبه کسب کنید

بیشتر بخوانید: چک لیست تکنولوژی‌ها سایت

۱۱- کلمات کلیدی درجه ۲ یا دارای اهمیت کمتر

بهینه سازی کلیدواژه‌های ثانویه مثل معدن طلا هستن. کسی که دنبال خدمات خاص تکنیکال سئو می‌گرده نمیاد خود کلمه سئو رو جستجو کنه! کلمات کلیدی کم اهمیت‌تر که کاربرای شما ازشون استفاده می‌کنن رو شناسایی کنید

۱۲- کلمات کلیدی نزدیک به هم

کلیدواژه‌های نزدیک به هم اگرچه برای زبان انگلیسی زیاد اهمیتی نداره اما در زبان فارسی اهمیت داره و اگه ازشون استفاده کنیم می‌تونیم در جستجوهای بیشتری رتبه بگیریم (مثلا کلمه سئو سایت و سئوی سایت)

۱۳- کلمات کلیدی مترادف

اگر شما از کلیدواژه هم معنی استفاده کنید احتمال بیشتری وجود داره برای رتبه گرفتن در نتایج بالاتر (هرچیزی که موجب ارتباط بیشتر کلیدواژه‌ها بشه به شما کمک می‌کنه، مثل سیگنال اعتماد با پیوند خارجی)

۱۴- استفاده از کلمات کلیدی دارای اشتباه نگارشی

کلیدواژه‌هایی که بصورت عمومی اشتباه نگارشی دارن می‌تونه کمک کنه اما مراقب باشید فقط در موارد خاص ازش استفاده کنید. مثل استفاده از اسمس بجای اس‌ام‌اس

۱۵- کلمات کلیدی نامرتبط

بهینه سازی سایت برای کلیدواژه‌های نامرتبط موجب ضربه زدن به کلیدواژه‌های اصلی سایت می‌شه و ممکنه حتی کلیدواژه‌های اصلی شما نادیده گرفته بشن!

۱۶- پر کردن متن با کلمات کلیدی

این مورد دیگه قدیمی شده و حالا خیلی راحت تشخیص داده می‌شه و تراکم بیشتر از ۱۰ درصد ممکنه اصلا رتبه خودشو بدست نیاره و همچنین موجب افت کلی سایت می‌شه اگه ربات گوگل از شما ناامید بشه!

بیشتر بخوانید: چک لیست بک لینک

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.