چک لیست دامنه و آدرس‌های سایت

چک لیست آدرس‌ها در سطح دامنه هم مثل سایر چک‌لیست‌هایی که تا حالا در وبلاگ دربارشون نوشتم جزو مواردی هستن که می‌تونه قدرت بیشتری از نظر سئو و بهینه سازی مفید به سایت شما تزریق کنه

چک لیست دامنه و آدرس‌های سایت

برای یادگیری آدرس‌دهی در سطح دامنه با ما همراه باشید

۱- آدرس‌های غنی از کلمات کلیدی و نام فایل

بخصوص برای یاهو و بینگ یه عامل مهم هستن

۲- دسترسی به صفحات سایت

اگر در صفحات خودتون پیوند به آدرس‌های ۴۰۴ داخلی یا خارجی دارید یا آدرس‌های محافظت شده با رمز عبور و… رتبه‌بندی سایت سخت می‌شه

۳- نقشه سایت

ربات‌های خزنده نقشه‌های سایت رو دوس دارن. مهم نیست که این یه نقشه قدیمی html باشه یا با فرمت خاصی برای google نوشته شده باشه

۴- اندازه سایت

خزنده‌ها سایت‌های بزرگ رو دوس دارن و هرچی سایت بزرگ‌تر باشه بهتره. اما دقت داشته باشید سایت‌هایی که در طی زمان رشد می‌کنن و نه سایت‌هایی که یهویی هزاران مطلب منتشر کردن و بعدش هیچ. سایت‌های بزرگ‌تر کم‌تر هم جریمه می‌شن!

۵- سن دامنه

یه اصطلاح خارجی هست که می‌گه رابطه شراب و دامنه سنشونه! هرچی کهنه‌تر بهتر. این سایت‌ها قابل اطمینان‌ترن از سایت‌هایی که تازگی آپلود شدن و ممکنه بزودی ناپدید بشن

مطلب پیشنهادی: چک لیست تکنولوژی‌های سایت

۶- قالب سایت

یک قالب خوب می‌تونه برای قدرت گرفتن کلمات کلیدی خیلی به پیشرفت سایت کمک کنه و یا بالعکس

۷- محل ذخیره فایل‌ها در سایت

تصویری که در ریشه سایت آپلود می‌شه برای رتبه گرفتن مستعدتر از تصویریه که توی ۵تا زیردایرکتوری آپلود شده

۸- دامنه و زیردامنه

در حالت کلی دامنه از زیردامنه قدرتمندتره پس بجای استفاده از آدرس blogspot.com یا wordpress.com یه دامنه جدید ثبت کنید

۹- دامنه‌های سطح بالا

در حالت کلی پسوند com از biz و ws بهتره (با اینکه همه برابرن) اما هیچ پسوندی نمی‌تونه اندازه دامنه‌های قدیمی edu یا org قدرتمند باشه

۱۰- متفاوت بودن urlها

urlها به افزایش خوانایی صفحات کمک می‌کنن و البته یکتا بودن آدرس‌ها و نداشتن خطا مهمه

مطلب پیشنهادی: چک لیست بک لینک

۱۱- طول url

آدرس‌های بیشتر از ۱۰ کلمه بطور کلی مهم نیستن و البته استفاده از این شیوه مشکوکه. به ویژگی‌های همرسانی و انتشار آدرس صفحات هم فکرکنید

۱۲- آدرس ip

گوگل هم می‌دونه سایت‌های اشتراکی از یک ip استفاده می‌کنن اما اگه سایتی خرابکار باشه و مدیر سرور اخراجش نکنه ممکنه همه سایت‌ها روی اون سرور دچار افت رتبه بشن

۱۳- تاثیر تبلیغات adsense

این روش ممکنه درآمد شما رو افزایش بده اما گوگل هیچوقت بخاطر استفاده ازش بهتون امتیاز نمی‌ده

۱۴- تاثیر adwords بر رتبه‌بندی سایت

با این روش می‌تونید ترافیک بیشتری بگیرید اما گوگل ازش برای افزایش رتبه شما استفاده نمی‌کنه

۱۵- خرابی میزبانی سایت

راستش ارتباط مستقیمی بین افزایش رتبه و میزبان سایت شما برقراره و سایتی که اکثر مواقع پایینه نمی‌تونه بیاد بالا توی نتایج. از یک میزبان معتبر سرویس بگیرید و بدونید آپ‌تایم شما نباید کمتر از ۹۷ باشه

۱۶- urlهای پویا

آدرس‌های استاتیک به آدرس‌های پویا ترجیه دارن اگرچه آدرس‌های زیادی با استفاده از url پویا بالا هستن اما واقعا آدرس‌های بالاتر از ۱۰۰ کاراکتر بد هستن. حتما از یک ابزار برای بازنویسی پیوندها استفاده کنید

۱۷- استفاده از id برای آدرس‌دهی

برای صفحاتی که می‌خواید رتبه بگیرن از این روش استفاده نکنید، این روش حتی بدتر از urlهای پویا محسوب می‌شه

۱۸- مسدود کردن آدرس‌ها در فایل ربات robots.txt

اگر نمایه کردن بخش بزرگی از سایت ممنوع باشه احتمالا بر روی قسمت غیرممنوع هم تاثیر می‌ذاره. چونکه خزنده‌ها کمتر به صفحات noindex سرکشی می‌کنن. مطلب بهینه سازی robots.txt وردپرس رو بخونید

۱۹- ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲

اگر از ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ بدرستی استفاده نمی‌کنید احتمال آسیب دیدن شما زیاده، بخصوص که این روش مورد استفاده سئوکارهای سیاهه و هدایت کردن کاربر بعد از وارد شدن به سایت هم از کارهای محبوبشونه!

بیشتر بخوانید: چک لیست کلمات کلیدی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.