بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی

بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی چیه و چه کاربردی داره؟

همانطور که برای جذب مخاطب بیشتر سایتمونو سئو و آماده می‌کنیم، شبکه‌های اجتماعی هم باید بهینه بشن برای داشتن ارتباطات بیشتر و صدالبته تاثیرگذارتر

گوگل حالا تا حدی سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار رو می‌تونه تحلیل کنه و مستقیما تاثیربذاره بر نتایج جستجو

قبل از اینکه گوگل پلاس ازبین بره همه می‌دونستن چقد این شبکه بهینه شده و کاملا متوجه می‌شه هر پروفایل با چه کاربرهایی ارتباط داره و موضوع اصلیشون چیه و بر طبق اون امتیاز می‌داد و همه تاثیر پلاس‌وان رو فهمیده بودن. توی اکثر سایت‌ها یه دکمه پلاس‌وان بود

با همکاری‌هایی که شرکت گوگل با فیسبوک، توییتر، لیندکین و یوتیوب داره براحتی با پیاده کردن تعدادی الگوریتم تونسته این سیگنال‌هارو شناسایی کنه. امروزه حتی توییت‌های افراد تاثیرگذار توییتر رو می‌تونیم مستقیم و بصورت لحظه‌ای در نتایج ببینیم

شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو رابطه تنگاتنگی دارن و نمی‌شه ازهمدیگه جداشون کرد، بخاطر همینه که اکثر سایت‌های فعال در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو همزمان در بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی فعال هستن

برقراری ارتباط با کاربر از طریق شبکه‌های جتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل و تبلیغات همگی باهم یک زنجیره رو تشکیل می‌دن و همگی تاثیرپذیرن. مثلا تبلیغات خوب می‌تونه مستقیم بر جستجوی برند شما اثرگذار باشه که همین امر موجب افزایش رتبه در موتورهای جستجو می‌شه

مطلب پیشنهادی: لیست شبکه‌های اجتماعی

اولین گام در بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی یا همون SMO که مخفف عبارت social media optimization هست، داشتن پروفایل قوی در شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذاره

برندها به این توجه نمی‌کنن کدوم شبکه اجتماعی اجازه لینک دادن می‌ده یا کدوم شبکه اجتماعی بهینه‌تره بلکه نگاه می‌کنن الآن بیشترین مخاطبشون کجاست. صاحب کسب و کار پوشاک باشن اینستاگرام رو انتخاب می‌کنن، خبرگزاری هستن توییتر رو انتخاب می‌کنن، رسانه هستن یوتیوب و آپارت رو انتخاب می‌کنن و…

محتوای ما در هر شبکه باید بصورت جداگانه تولید بشه، هیچ کاربری دوس نداره صفحه‌ای رو دنبال کنه که مرتب در حال تبلیغه یا اینکه تنها پیوندهای سایتشو اشتراک‌گذاری می‌کنه. کاربرهای اینستاگرام بیشتر به ویدیوها دقت می‌کنن، کاربرای توییتر به متن‌های قوی، کاربرای لینکدین به تصاویر

تکمیل پروفایل و ارتباط با بقیه بخصوص کسانی که اهداف مشترک دارید یکی از اصول اولیه برای حظور در این سایت‌هاست

بروزرسانی مداوم و فعالیت مستمر یکی از اصلی‌ترین دلایل برای رشد در هر شبکه اجتماعی محسوب می‌شه. به همین دلیله که در ابتدا باید مخاطبمونو شناسایی کنیم تا بنابر نیاز یک شبکه اجتماعی اصلی برای ارتباط انتخاب کنیم. داشتن یک صفحه قدرتمند در هرکدوم از این‌ها بهتر از داشتن صد صفحه بدون مخاطبه

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.