چرا از کریتیو کامنز و DMCA استفاده نکنیم؟

وقتی می‌گم از کریتیو کامنز استفاده نکنیم احتمالا ذهن شما به این سمت می‌ره که بیخیال حقوق نشر بشیم اما این مطلب موضوعش این نیست

creative commons چیست

مجوز و حقوق انتشار محتوا که شما برای محصولتون درنظر می‌گیرید

با این مارک سایت W3C چقد آشنا هستین؟

مواردی که گمان می‌شد در اعتبار کاربری و سئو تاثیرگذاره اما هیچوقت موردی نبود که بخوایم اینقد بهش ارزش بدیم

کریتیو کامنز

در حقیقت استفاده از تندیس‌های اعتباردهی یکی از روش‌های قدیمی بازاریابی برای جذب اعتباره

این موضوع وقتی برای من جالب‌انگیزتر شد که لوگوی کریتیو کامنز رو توی فوتر ویکی‌پدیای فارسی دیدم

البته دلایل مختلفی وجود داره برای استفاده نکردن از این نوع لوگوها

۱- فضای وب آزاده و کریتیو کامنز و DMCA چماق به دست یجور روش حکومتی شده

۲- لینک و ارجاع به سایت‌های اعتباردهی و استفاده از تصاویر آپلودی سایت‌های مختلف با سئو منافات داره

۳- خیلی راحت می‌تونیم یه برگه بسازیم و توضیحاتی درباره حقوق نشر اونجا بنویسیم و یجایی از وبلاگ بهش لینک بدیم. درست همون کاری که سایت‌های معتبر انجام می‌دن (البته دلیل اجرایی هم داره، مثلا کاربر علاقه‌ای به دیدن محتوای تکراری این شکلی نداره)

و اما نتیجه‌گیری: هر سایتی با هر نوع اعتباری که باشه دلیل نمی‌شه صفحاتمونو براشون لوگوگرافی کنیم! چه از نظر تکنیکال (کاهش سرعت بارگذاری) و چه از نظر رابط کاربری

یکی از روش‌های کارآمد جذب لینک همین ساختن ابزارهای مبتنی بر وب هستش که موجب جذب لینک و ترافیک می‌شه. اعتبار زیاد سایت‌هایی که قالب برای سرویس‌های وبلاگ‌نویسی طراحی می‌کنن به همین دلیله

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.