خانه » وبلاگ سئو » تکنیک‌های سئو داخلی

تکنیک‌های سئو داخلی

سئو داخلی اولین قدم برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر و اجرای کمپین سئو موفقه، چیزی که کاربر و موتورهای جستجو باهاش تعامل دارن و کیفیت اجراش می‌تونه همه چیزو عوض کنه در آینده

وب‌سایت نقطه اصلی تمرکز ما برای ارتباط با جستجوگرها و موتورهای جستجو باید باشه و اگه این کارو نتونیم بدرستی انجام بدیم بهتره سراغ سایر گزینه‌ها رو دیگه نگیریم!

سئو داخلی
سئو داخلی

سئو Off-Page، سئو On-Page و تکنیکال سئو بخش‌های اصلی بهینه‌سازی یک صفحه هستن. برای بالا آوردن یک سایت مطابق با سئو نیازه که همگی درست باهم کارکنن و هدف اصلی محتوا و ساختاره

سئو چیه؟

بهینه‌سازی موتور جستجو یا به اختصار سئو به مواردی گفته می‌شه که ما برای رسیدن به نتایج مورد نظر در جستجوها انجام می‌دیم. به مجموع پیکربندی و اجرای تکنیک‌های مختلف سئو گفته می‌شه

سئو خارجی یا Off-Page SEO چیه؟

اقداماتی مثل لینک‌بیلدینگ و سیگنال‌های مختلفی که خارج از سایت ما به موتور جستجو فرستاده می‌شه سئو خارجی می‌گن

اجرای صحیح این تکنیک‌ها می‌تونه شما رو چه در سئو داخلی و چه سئو خارجی کمک کنه

تکنیک های سئو داخلی

در این قسمت خلاصه‌ای از تکنیک‌ها رو می‌بینید:

  1. کیفیت اولیه محتوا
  2. عنوان صفحه و توضیحات متا
  3. سئو محتوا
  4. هدینگ و فرمت محتوا
  5. تصاویر و عناصر چندرسانه‌ای
  6. بهینه‌سازی urlها
  7. پیوندهای داخلی
  8. لینک‌های خارجی
  9. سرعت بارگذاری صفحات
  10. موبایل فرندلی
  11. دیدگاه‌ها و سئو داخلی

1- کیفیت محتوای تولیدی

همیشه باید درنظر داشته باشید محتوای خوب بدون انجام بسیاری از کارهای سئو می‌تونه موفق بشه اما محتوای بد با انجام بسیاری از نکات مختلف هیچوقت نمی‌تونه دیده بشه یا اینکه جایی بهش ارجاع داده بشه. کیفیت واقعی رو می‌بینن مخاطبا و همیشه از کیفیت واقعی نقل می‌کنن و بین همدیگه دست به دست می‌چرخونن، چون دوسش دارن

چه محتوایی خوبه؟

محتوای اصلی (مقالات، متن، تصاویر، فیلم‌ها، سخنرانی‌ها، فتوشاپ، نظرات و…) بدون کپی یا بازنویسی از محتوای موجود

انتشار محتوا در سایت شما– یعنی اگه جایی مطلبو منتشر می‌کنید بعد یه نسخشو می‌ذارید روی سایت اصلا مناسب نیست. محتوای سایتو اگه می‌خواید بازنشر بدید باید اول ایندکس بشه و چند روزی ازش بگذره (نیل پتل توی یکی از ویدیوهاش می‌گفت یک هفته ازش می‌گذره بعد منتشرش می‌کنم توی مقالات لینکدین یا جاهای دیگه)

محتوای متن همیشه ارزشمند– سعی کنید محتوای متنی رو با رسانه‌های دیگه استفاده کنید. اگر یه ویدیو منتشر می‌کنید حتما دربارش توضیح بدید، نه فقط بخاطر موتور جستجو بلکه بسیاری علاقه ندارن بخاطر حجم بیشتر ویدیوها همه چیزو پلی کنن

محتوای مفید– مطمئن باشید این محتوا می‌تونه کسی رو راهنمایی کنه و فقط هدف انتشارش داشتن محتوا نیست، چیزای به وب‌سایت خودتون اضافه کنید که ارزش افزوده داشته باشه

محتوای تحقیقی– برای انتشار عجله نکنید، چندبار بخونید و ایرادها رو رفع کنید همزمان فاکتورهای مختلف سئو محتوا رو بررسی کنید و بعد ارسالش کنید (البته این اول راهه و بعدا هم باید به مرور تکمیل بشه، کسی محتوای رهاشده سال‌ها قبل رو دوس نداره)

مقالات طولانی (کامل و دوست‌داشتنی) نظرات بیشتری به خودشون جلب می‌کنن

محتوای غیرمحرمانه– شاید افراد زیادی خواهان بدست آوردن اطلاعات محرمانه باشن اما شما نباید سایت خودتونو قربانی کنید، از مواردی که می‌تونه شکایت و پیگیری در پی داشته باشه پرهیز کنید. کلا در سئو از چیزای زودگذر دوری کنید و اونو با برنامه ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت اشتباه نگیرید

2- عناوین صفحات و توضیحات متا

اولین مواردی که بررسی می‌شن (چه توسط موتور جستجو و چه کاربرها) همین عناوین و توضیحات هستن

پس از درک صفحه توسط ربات گوگل، بر اساس مجوز دامنه، رقابت و سئو (Off-Page) صفحه شما (برای کلمات کلیدی مناسب) رو در فهرست خودشون رتبه‌بندی می‌کنن

سئو داخلی عنوان صفحه

استفاده از عناوین یکتا در صفحات سایت می‌تونه کمک خوبی برای درک موتور جستجو و کاربرها باشه و در نتیجه بهتر رتبه‌بندی بشن. پست سئو مقدماتی رو بخونید

عنوان‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی و همچنین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو شناخته شدن

نکات بهینه‌سازی عناوین:

استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عناوین– اگرچه گوگل حالا باهوش‌تر شده و کلمات کلیدی اصلی رو بخوبی از تمام صفحه استخراج می‌کنه اما هنوزم اگه می‌خواید عمق نفوذ کلمات کلیدی رو بالاتر ببرید یه راه همین استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان و توضیحاته

البته هیچوقت خوانایی عنوان رو فدای سئو نکنید و اگر جای کلمه کلیدی ابتدای متن نیست، پایان دنیا نیست و بهتره همین کار رو انجام بدید

عناوین را کوتاه و توصیفی بنویسید– عنوان صفحه لازم نیست طولانی باشه و توصیه عمومی استفاده از 60 کاراکتر و کم‌تره، مقداری که گوگل برای نمایش عناوین استفاده می‌کنه

استفاده از اعداد و کلمات تاثیرگذار– لیست‌ها و عناوینی مثل بهترین، جدیدترین و… موجب افزایش نرخ کلیک می‌شن پس سعی کنید کلمات تاثیرگذار جایی در عنوان صفحه شما داشته باشن

استفاده نکردن از اسم دامنه در عنوان– نیازی نیست اسم دامنه شما جزئی از عنوان صفحه باشه. شما عنوان رو بر اساس استانداردهای گفته شده بنویسید، گوگل خودش اسم سایتو به عنوان صفحه اضافه می‌کنه

اگر سایت شما یک برند معتبره می‌تونید ازش استفاده کنید و کلیک بیشتری بخورید

متا دیسکریپشن

سئو داخلی متا دیسکریپشن

توضیحات همون قسمت پایین عنوان اصلیه که جستجوگر می‌بینه و شامل 160 کاراکتر می‌شه

این یک فرصت دیگه برای متقاعد کردن جستجوگر به کلیک کردنه و بدست آوردن بازدید بیشتره

گوگل برای نمایش صفحه شما در سایر کلمات کلیدی که باهاش بالا اومدین از توضیحات درون صفحه استفاده می‌کنه و متای توضیحاتو نادیده می‌گیره

بهینه‌سازی متا توضیحات:

جلوگیری از تولید توضیحات خودکار– هرچند ممکنه گوگل از توضیحات شما استفاده نکنه اما این همیشه بهتر از مواردیه که متا توضیحات با کلمات بی‌معنی پر بشه

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات– گوگل همچنان اصطلاحات جستجو رو در عنوان و توضیحات برجسته می‌کنه (در بعضی کشورهای خاص url هم به رنگ قرمز نمایش می‌ده) پس توصیف‌های جذاب و مرتبط بنویسید

3- سئو محتوا

سئو محتوا بخش مهمی از سئو داخلی محسوب می‌شه، محتوایی که ما برای تولیدش زحمت می‌کشیم باید توسط موتور جستجو و کاربرها براحتی قابل درک باشه وگرنه راه رو اشتباهی می‌ریم

قبل از انتشار محتوا (فرقی نمی‌کنه متن، تصویر، صوت یا ویدیو) اولین گام تحقیق کلمات کلیدیه. باید بدونیم جستجوگرها چی سرچ می‌کنن

لیستی از کلمات کلیدی مرتبط، هم‌معنی و مشابه تهیه کنید و سعی کنید در قسمت‌های مختلف صفحه ازجمله عنوان، توضیحات و محتوای درون صفحه ازش استفاده کنید

با هوشمندتر شدن گوگل حالا نیازی نیست برای کلمات مشابه هم صفحه جداگانه داشته باشیم بلکه با استفاده از اون کلمات کلیدی در صفحه متوجه ارتباط معنایی این دسته از کلمات می‌شه و در نتایج رتبه‌بندی می‌کنه

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن این کلمات استفاده از 3 ابزار مختلف گوگله

پیشنهاد نوار جستجو

وقتی شما یه کلمه کلیدی رو تایپ می‌کنید یک لیست تکمیلی 10تایی پیشنهاد می‌شه

سئو داخلی با پیشنهادات گوگل

همچنین افراد می‌پرسند

بعد از سرچ کلمه کلیدی در میان صفحاتی که میاره 4تا سوال که بقیه در اون زمینه جستجو کردن به شما پیشنهاد می‌ده برای پیدا کردن نتایج بهتر، با کلیک کردن روی هرکدومشون سوال‌های دیگه‌ای هم اضافه می‌شه پس این می‌تونه یه ایده خیلی خوب تولید محتوا باشه

سئو داخلی با همچنین افراد می‌پرسند

جستجوهای مرتبط

قسمت پایین صفحه 8 جستجوی مرتبط به شما پیشنهاد می‌شه، شما می‌تونید از این عبارت‌های کلیدی برای تنظیم عنوان بهتر و محتوای غنی‌تر استفاده کنید

سئو داخلی با جستجوهای مرتبط

4- هدینگ و فرمت محتوا

فرمت درست محتوا به ارزش‌گذاری دقیق صفحه کمک می‌کنه. درسته که موضوع کلی صفحه یکیه اما هر موضوع اصلی حتما چندتا موضوع فرعی داره که نباید موجب سردرگمی موتورهای جستجو و کاربرها بشه

عنوان اصلی h1، زیرعنوان‌ها h2، و عنوان‌های فرعی h3 و سایر موارد غیرمرتبط به صفحه می‌تونن h4 تا h6 نشانه‌گذاری بشن (استایل مناسب این برچسب‌ها مهمه وگرنه h2 خیلی درشت یا h6 خیلی ریز نمایش داده می‌شه در حالت عادی توسط مرورگر)

شما می‌تونید از تایتل بعنوان h1 کنید یا یک عنوان جایگزین انتخاب کنید

یادتون باشه موتور جستجو تگ h1 رو نمایش نمی‌ده در نتایج و اینکار به عهده تایتله

سئو داخلی تایتل و عنوان صفحه

چند نکته برای استفاده از h2 و h3 در بخش‌های متنی:

  • عنوان یک کلمه‌ای استفاده نکنید و با استفاده ازشون کاربر رو ترغیب به خواندن کنید
  • سلسله مراتب استفاده از هدینگ‌ها رو رعایت کنید یعنی ابتدا h1 و سپس h2 و به همین ترتیب تا پایین‌ترین رده
  • زیرعنوان‌ها جای خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی هستن

قالب‌بندی محتوا

ارسال یک متن ساده درگیری خیلی پایینی بدست میاره پس یک قالب خوب برای محتوا دست و پا کنید:

  • بخش‌های مهم رو با استفاده از برجسته کردن یا کج‌نویسی بیشتر جلوه بدید
  • فونت با اندازه مناسب (حداقل 14 پیکسل) را انتخاب کنید
  • تبدیل متن به پاراگراف‌های کوچک 3-4 خطی
  • فاصله دادن بین پاراگراف‌ها برای خواندن آسان‌تر متن‌های طولانی
  • برای کنترل اندازه‌ها از css استفاده کنید

5- تصاویر و سایر عناصر چندرسانه‌ای

تصاویر می‌تونن صفحات رو جالب‌تر و درکشو ساده‌تر کنن پس مهم هستن

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استفاده از تصاویر حجمشونه که باید کنترل بشه وگرنه کاربرها رو فراری می‌ده

بهترین روش برای استفاده از تصاویر:

  • اگر امکانشو دارید از تصاویر اصلی و غیرکپی استفاده کنید، درغیر اینصورت به منبع ارجاع بدید، تصاویر هم یکی از انواع محتوا هستن پس کپی کردن تصویر با یک متن تفاوتی نداره
  • کنترل حجم تصاویر با استفاده از ابزارهایی مثل save for web فوتوشاپ
  • با استفاده از ویژگی ALT به موتور جستجو بگید این عکس داره چی رو نمایش می‌ده
  • بجای استفاده از اعداد مثل images98.png از اسامی با معنی مثل ehsaider.png برای ذخیره کردن فایل‌ها استفاده کنید
  • از شبکه تحویل محتوا برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات استفاده کنید وقتی چندین تصویر در یک صفحه دارید

6- بهینه‌سازی urlها

سئوی پیوندها برای بیشتر موتورهای جستجو مهم هستن و دو بخش اصلی و ساختاری دارن

بخش اصلی شامل نام صفحه و بخش ساختاری مربوط به مادر صفحه می‌شه که این به استراتژی شما بستگی داره چطوری ازش بهره‌گیری کنید

url بهینه چه ویژگی‌های داره:

  • لینک‌های دائمی هستن و شامل پارامترها نمی‌شن و فقط با یک آدرس در دسترس هستن
  • استفاده از خط تیره بجای زیرخط
  • کوتاه و مفید برای موتور جستجو و استفاده کاربران

به نشانی زیر دقت کنید:

سئو نام دامنه

و حالا نمونه‌ای از یک آدرس داینامیک پارامتری:

https:ehsaider.ir/?p=231

بهترین روش برای بهینه‌سازی ساختار urlها:

استفاده از دسته‌بندی– اگر سایت شما بطول مثال شاخه‌های مختلف بازاریابی اینترنتی رو پوشش می‌ده پس خیلی خوبه هر شاخه صفحه جداگانه داشته باشه و کاربر توی انبار بزرگ محتوای شما سردرگم نشه

عمق دسته‌بندی بیشتر از 2 توصیه نمی‌شه:

خانه> رسانه‌های اجتماعی> توییتر> مقاله

و شیوه اشتباه:

خانه> رسانه‌های اجتماعی> توییتر> هشتگ‌ها> مقاله

استفاده از منوی ناوبری breadcrumb– این راهنما به چرخش کاربر در سایت کمک زیادی می‌کنه و با بخش‌های مختلف سایت آشنا می‌شه

7- لینک‌های داخلی

پیوندهای داخلی خیلی مهم هستن، اصلا این پیوندها نباید با پیوندهای خارج از سایت در سئو Off-Page مقایسه بشن. پیوندهای داخلی بجز نقش انتقال اعتبار درواقع ناوبری شما رو تعیین می‌کنن و می‌تونن سایت شما رو بسیار جذاب یا بسیار پیش پا افتاده و غیرحرفه‌ای معرفی کنن

لینک‌های داخلی برای گردش کاربر و خزنده موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارن و ایجاد پیوندهای مرتبط (داخلی یا خارجی) نقش مهمی در رتبه‌بندی دارن

راهنمای موتور جستجو– اگر صفحات ایندکس نشده‌ای دارید یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که می‌تونید انجام بدید همین لینک دادنه

شناخت مهم‌ترین صفحات سایت به موتور جستجو– صفحات مهم در نقاط مهم سایت (نقشه، منو، محتوا و…) لینک می‌شن. اگر شما صفحه مهمی دارید اما از صفحات اصلی سایت بهش لینک ندادید پس چه انتظاری از موتور جستجو دارید؟!

ماندگاری بیشتر در سایت– لینک‌های داخلی به کاربر کمک می‌کنه سایر ابعاد محتوا رو متوجه بشه مثلا من در بالاتر به صفحه شبکه تحویل محتوا لینک کردم تا اگه کسی اطلاعات بیشتری بخواد به اون صفحه مراجعه کنه

بهترین روش‌های ایجاد لینک داخلی:

  • لازم نیست دقیقا همون کلمه کلیدی رو لینک بدید و اتفاقا لینک کردن یک صفحه با عناوین مرتبط می‌تونه کمک زیادی به درک اون صفحه بکنه
  • لینک‌های داخلی در درجه اول باید برای مخاطب سایت ارزشمند باشن
  • ALEX CHRIS سئوکار محبوب من می‌گه تعداد 15 لینک در محتوا خوبه و بیشتر از این چندان جالب نیست (توصیه من حفظ نسبت متنه، یعنی متن‌های بلندتر می‌تونن لینک‌های بیشتری در خودشون داشته باشن)
  • استفاده از لینک‌های داخلی در خود متن ارزش داره و نه سایدبار یا فوتر (لینک سایدبار و فوتر بی‌ارزش نیست اما به این مقدار هم ارزشمند نیست)

8- لینک‌های خارجی

بعد از انتشار الگوریتم پاندا و پنگوئن بسیاری وبمسترها می‌ترسن در مطالبشون لینک خارجی داشته باشن اما این یک اشتباهه!

در پست لینک‌سازی هم بهش اشاره شد که ایجاد پیوند بین صفحه‌ای از سایت خودتون با یک صفحه معتبر از سایت‌های معتبر می‌تونید نرخ اعتماد خودتونو هم برای کاربرها و هم موتورهای جستجو بالا ببرید

پیوندهای خارجی راهی برای درک بیشتر موضوعات مورد نظر شما هستن

بذارید یجور دیگه بگم: شما با هر پیوند خارجی مقداری امتیاز صفحه رو تقسیم می‌کنید و البته مقداری امتیاز مفید هم بدست میارید، عادلانست

9- سرعت لود صفحه

یادمه توی پادکستی شنیدم: فضای میزبانی شما ارتباطی با سئو نداره بلکه این موردیه که باید وجود داشته باشه تا سئو هم معنی پیدا کنه. پس این گزینه مثل انتخاب دسته‌بندی و پیوند داخلی نیست و یک شرط اصلیه

با فراگیر شدن دستگاه‌های همراه حتی سرعت بارگذاری صفحات مهم‌تر شد و اکثر وبمسترها می‌دونن “سایت موفق کند وجود نداره”

اگر دنبال نرخ تبدیل بیشتری هستید باید سرعت بارگیری صفحات رو بررسی کنید

10- موبایل فرندلی

جستجوهای موبایل از دسکتاپ پیشی گرفته پس این طبیعیه که گوگل توجه بیشتری به این دسته از کاربرها داشته باشه

کافیه یه نگاه به آمارگیر خودتون بندازید و ببینید چقد لازمه همه قسمت‌های سایت در موبایل قابل دسترسی باشه

ابتدا از طریق ابزار تست موبایل گوگل تست کنید مشکلی وجود نداشته باشه و بعدش خودتون بعنوان یک تستر برید سراغ قسمت‌های مختلف سایت و همه چیزو امتحان کنید

طراحی واکنشگرا می‌تونه گزینه مناسبی برای شما باشه، اگر کسب و کار بزرگی دارید می‌تونید بفکر یک نسخه اندروید هم باشید

11- دیدگاه‌ها و سئو داخلی

بسیاری معتقد هستن با افزایش شبکه‌های اجتماعی دیگه لازم نیست وبلاگ اجتماعی داشته باشیم اما این افکار اشتباه هستن

دیدگاه‌ها صفحه شما رو بروزرسانی می‌کنن، پاسخ سوالات داده می‌شه و کاربرها زمان بیشتری سپری می‌کنن. احتمالا دیدگاه‌های قبلی خونده می‌شن

چندتا قانون ساده برای بخش دیدگاه‌ها:

  • همیشه قبل از انتشار دیدگاه‌ها باید بررسیشون کنید
  • اجتناب از انتشار نظرات عمومی مثل خیلی خوب بود و عالی بود
  • فقط نظراتی که با صفحه موجود مرتبط هستن و ارزش افزوده دارن تایید کنید
  • نظرات با نام غیرواقعی رو تایید نکنید
  • به نظرات پاسخ بدید تا افراد بیشتری میل به ارسال دیدگاه داشته باشن

شاید بپرسید چرا خودم بخش ارسال دیدگاه ندارم! راستش من نمی‌تونم روی این بخش کنترل کافی داشته باشم و عمده نظرات دریافتی شامل موارد گفته شده نیستن.

چک لیست سئو داخلی

این چک لیست راهنمای مطلب اصلیه

  1. اطمینان حاصل کنید پیوندهای داخلی و خارجی قابل درک هستن
  2. اطمینان حاصل کنید محتوای شما اصلی، مفید و تحقیقاتی هستن
  3. با اضافه کردن کلمات کلیدی، کلمات قدرت و اعداد عنوان‌ها رو بازنویسی کنید
  4. از یک توصیف منحصر بفرد برای تمام صفحات و استفاده از کلمات کلیدی بهره‌گیری کنید
  5. برای کلمات کلیدی تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید در عنوان، محتوا و کلمات مشابه وجود دارن
  6. اطمینان حاصل کنید صفحه شما تنها یک h1 داره
  7. از عنوان‌های سلسله مراتبی در صفحات استفاده کنید (h1>h2>h3)
  8. با استفاده از css، بولد و ایتالیک مطالب رو زیبا کنید
  9. بهینه‌سازی تصاویر و سایر عناصر چندرسانه‌ای به همراه تگ ALT
  10. مطمئن بشید ساختار پیوندهای شما استاتیک و سئو دوستانه‌ست
  11. پیوندهای داخلی به محتوا اضافه کنید
  12. لینک خروجی به محتوا اضافه کنید (لینک به سایت‌های مرتبط و معتبر)
  13. مطمئن بشید سایت شما کمتر از 3 ثانیه لود می‌شه (دسکتاپ و موبایل)
  14. مطمئن بشید سایت شما موبایل فرندلیه
  15. به نظردهی تشویق کنید اما فقط نظرات منطقی رو منتشر کنید

آیا سئو داخل صفحه از سئو خارج از صفحه مهم‌تره؟

این واضحه که برای رسیدن به حداکثر کیفیت به هردو مورد سئو درون صفحه و سئو خارج از صفحه نیاز دارید اما باید بدونید سئو داخلی مهم‌تره (حداقل برای سایت‌های جدید)

1- به زبان موتورهای جستجو صحبت کن: سئو برای موتورهای جستجو از سایت شما شروع می‌شه پس اولین مرحله برای رتبه‌بندی سایت شماست

شما به زبان موتورهای جستجو صحبت می‌کنید تا درک بیشتری از صفحات شما بدست بیارن و سیگنال کیفیت رو بدست بیارید

سیگنال‌های بیشتر مساوی با بدست آوردن رتبه‌های بهتره

2- سئو درون صفحه به کاربرها تکیه کرده: هرگز فراموش نکنید هدف اصلی شما بدست آوردن رضایت کاربرهاست.

ممکنه ترافیک بالایی جذب کنید ولی رضایت بازدیدکننده‌ها رو بدست نیارید و در نتیجه بدرد شما نمی‌خوره و بزودی از دست می‌ره

3- بسیاری از سایت‌ها اشتباه می‌کنن: تعجبی نداره اگه بدونید اکثر سایت‌ها اهداف مشخصی در سئو ندارن و احتمالا بزودی از میدان رقابت خارج می‌شن

اطلاعات زیادی در مورد سئو وجود داره اما فکر نکنید تمام این نکات رعایت می‌شن، بسیاری از صاحبان کسب و کارها به تبلیغات با بازدهی بسیار پایین علاقمندن

4- سئو داخلی نیاز همه‌ست: اگر شما یک کسب و کار محلی و کوچیک دارید پس تقریبا اکثر نیاز شما با سئو داخلی رفع می‌شه

5- سئو خارج از صفحه بعد از سئو داخلیه: قبل از اینکه حتی فکر کنید چطور می‌تونید رتبه صفحات مختلفو ارتقا بدید باید از بهینه‌سازی داخلی مطمئن باشید

اولین قدم بدست آوردن سئو داخلیه و بعد می‌تونید به فکر فاکتورهای خارج از صفحه باشید

صاحبان کسب و کارهای جدید که بازدید هدفمند نیاز دارن و البته وقت و مهارت کافی برای انجامش ندارن می‌تونن برون‌سپاری کنن.