احسایدر » آموزش سئو » استراتژی جستجوی کلمات کلیدی برای موضوعات رقابتی

استراتژی جستجوی کلمات کلیدی برای موضوعات رقابتی

محتوا در سایت‌های مختلف هرکدوم استراتژی متفاوتی داره

سایتای خبری معمولا ترند و موضوعات پرطرفدار روز تعیین می‌کنه باید چه محتوایی داشته باشن و عملکرد مشابهی با روزنامه دارن

سایتای شخصی با توجه به علاقه و موضوعات جذاب فردی پیش می‌ره مثلا سایت jadi.net مطابق علاقه شخصی بروزرسانی می‌شه و خط مشی خاصی بجز چهارچوب مورد نظر نویسنده نداره

سایتای تخصصی اما یکم شرایط فرق می‌کنه، بسیاری از عبارات و کلمات کلیدی از گذشته تا امروز مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرن و خیلی کم پیش میاد اصطلاحات جدید اضافه بشه

نکته: موارد گفته شده مطلق نیست اما حداکثر به همین شیوه تولید محتوا می‌کنن

نحوه انتخاب کلمات کلیدی در سایت‌های تخصصی به این صورته که شما یک عبارت مهم در کل صفحه دارید. مثلا می‌خوام پست یا صفحه‌ای برای “مشاور سئو” داشته باشم پس سایر کلماتو کنار می‌ذارم و همینو سرچ می‌کنم

جستجوی کلمه کلیدی اصلی چندتا ویژگی داره

  1. بررسی سایت‌ها از نظر عنوان و محتوا برای جلوگیری از انتشار صفحه مشابه یا ضعیف
  2. دیدن جستجوهای مرتبط در انتهای صفحه برای استفاده در عنوان و محتوای صفحه خودمون

حالا مواردی که ارتباط نزدیکی دارنُ به کلمه کلیدی اصلیم اضافه می‌کنم برای استفاده در یک عنوان و محتوای کامل

کلماتی که بیشتر با مشاور سئو مورد استفاده قرار گرفتن از قسمت پیشنهادات “رایگان” و “حرفه‌ای”

عنوان انتخابی من می‌تونه باشه: مشاور سئو رایگان و حرفه‌ای

حالا محتوای سایتایی که رتبه دارنُ نگاه می‌کنم ببینم سطح رقابت چطوری و به چه مواردی اشاره شده (قرار نیست کپی صورت بگیره، فقط آشنایی با عملکرد رقبا)

تقریبا 5 نتیجه در صفحه اول موضوع اصلیشون مشاور سئو انتخاب شده و با صفحه اول سایتشون اومدن بالا، 3 مقاله مرتبط داریم و بقیه صفحه‌ای از سایتای تخصصی هستن مثل صفحات تماس با ما و درباره

در این مرحله تعیین هدف کاربر از جستجوی این عبارتو مورد توجه قرار می‌دم. کاربر با جستجوی عبارت مشاور سئو دنبال یک راه ارتباطی با متخصصین سئو می‌گرده پس در بهترین حالت صفحه می‌تونه هدایت به صفحه تماس، هدایت به مسنجر یا فرم تماس داشته باشه

کاربر برای خوندن مقاله به این صفحه مراجعه نکرده پس بهتره صفحه دارای حداقل محتوا از نظر حجم باشه

و در آخر توضیح بدیم ما با چه شرایطی مشاوره می‌دیم، در چه ساعاتی و البته در چه مواردی مشاوره نمی‌دیم

با مشخص شدن عنوان و محتوا به همراه تعیین هدف جستجو حالا می‌تونیم خودمون یا تیم تولید محتوا شروع کنیم به طراحی صفحه و این می‌تونه یک قدم بلند قبل از ارائه باشه برای کسب بیشترین میزان موفقیت برای رقابت با رقبای سرسخت

این مثال می‌تونه برای شما کلمات تخصصی حوزه کاری خودتون باشه اما سعی کردم مراحل اصلی و مهم‌ترین موارد بهشون اشاره بشه

موارد گفته شده شامل فاکتورهای سئو نیست، اونجا می‌تونید مفصل درباره فاکتورها اطلاعات بدست بیارید