احسایدر » آموزش سئو » چه سایت‌هایی در بازاریابی بعد از قطع اینترنت موفق بودن؟

چه سایت‌هایی در بازاریابی بعد از قطع اینترنت موفق بودن؟

با قطع اینترنت و دسترسی به شبکه داخلی یا همون اینترانت فورا نیاز به یک موتور جستجوی کارآمد احساس شد، چیزی که پارسی جو و یوز نتونستن حتی کیفیتی نزدیک به موتورهای جستجوی سطح پایین ارائه بکنن

در نبود اینترنت جهانی مشکلات بی‌شماری به وجود اومد اما اینجا به موارد اولیه برای دسترسی به سایت‌ها اشاره می‌کنم

  • سایت‌هایی که میزبانشون داخلی بود تقریبا در دسترس بودن (تعداد زیادی حتی هنوزم که این مطلبو می‌نویسم به تاریخ یکم آذرماه نمی‌دونن سایت‌های داخلی در دسترس هستن و البته همین اینترانت شبیه سازی شده هم استفادش چندان آسون نبود مثلا بعضیا با dns مشکل داشتن قطع می‌شدن
  • سایت‌هایی که فایل‌های سایتشون روی سرور خودشون بود دسترسی سریعی ارائه دادن در مقایسه با سایت‌هایی که انواع اسکریپت یا فایل روی cdn داشتن
  • سایت‌های برند، سایت‌هایی که شناخته شده بودن مثل زومیت، زومجی، دیجیاتو و باشگاه خبرنگاران عملا تبدیل به پاتوق کاربرها پشت خط انتظار اینترنت شدن
  • سایت‌هایی که شماره موبایل کاربرهاشونو داشتن اکثرا پیامک فرستادن و اعلام کردن خدماتشون در دسترسه
  • سایت‌هایی که بازاریابی وابسته به شبکه‌های اجتماعی نداشتن. با قطع دسترسی کاربرها به اینترنت عملا ترافیک ایرانی متمایل به صفر شد و اینبار فیلترشکن‌ها کارساز نبودن چون پورت‌های اصلی جهانی بسته شدن و مبارزه با قطع سرویس‌های پروکسی تا همین حالا هم ادامه داره

قول دادن صد درصد اینترنت وصل می‌شه اما اگر این روند ادامه دار شد چاره‌ای جز رعایت کردن موارد ذکر شده و البته استفاده از قدرت تبلیغات رسانه‌های برتر داخلی وجود نداره

فعلا کسب و کارهای اینترنتی نوپا وارد فاز جدید ندیده شدن و گمنامی شدن، تا ببینیم در آینده چی پیش میاد