احسایدر » آموزش سئو » لیست روش های بهبود سئوی سایت

لیست روش های بهبود سئوی سایت

بی هدف کار کردن روی سئو اکثرا نتیجه مطلوبی نداره چون نمی‌دونیم چه شاخصه‌هایی در نظر گرفتیم و ممکنه کجا ایراد داشته باشیم

در این قسمت از سری مقالات احسایدر می‌ریم سراغ لیست روش‌های بهبود سئوی سایت

افزایش سرعت سایت

گوگل علاقه‌ای به معرفی سایت‌های کند نداره چون تاثیر بدی روی تجربه کاربری می‌ذاره و حالا با روش‌های متعدد مثل گزارش مرورگر کروم می‌تونه سرعت سایتو برای کاربرهای سایت تشخیص بده

سرعت سایت رابطه مستقیمی با نرخ پرش داره یعنی هرچه سرعت سایت کندتر باشه افراد بیشتری از دست می‌دید

40درصد بازدیدکننده‌ها اگه لود سایت بیشتر از 3 ثانیه باشه سایتو ترک می‌کنن! نکته جالب‌تر: 80درصد دیگه برنمی‌گردن به اون سایت و این خودش خیلی تاثیر داره در رتبه‌بندی

تولید محتوای با کیفیت بالا

وقتی اسم تولید محتوا میاد ناخودآگاه ذهنتون یه صفحه خیلی بلند از محتوای متنی پر از عکس و فیلم تجسم می‌کنه؟ این درست نیست

مثلا بهترین محتوا برای حل مشکلات فنی سایت می‌تونه یه ویدیو باشه که کار صد صفحه متنو انجام می‌ده و همینکه کاربر کارش راه بیفته مطمئن باشید یه گوشه از ذهنشو تسخیر کردید

سایتای تولید محتوا اینو مد کردن که نمی‌دونم چندتا زیرعنوان و چندتا کلیدواژه و… از نتایج پرجستجو انتخاب کنیم و در نهایت کاربر میاد حالش از این حجم محتوای اضافی بهم می‌خوره و می‌دونه دیگه نباید اینجا برگرده!

تازگیا یه سایت دیدم توی مطالبش دقیقا نوشته بود: عبارت‌های جستجو شده برای این مطلب. یعنی دقیقا عبارت‌های پیشنهادی گوگلو لیست کرده بود (مثلا ما گوگلو خر کردیم اما بعدش کاربر میاد می‌بینه مگه گوگل با نرخ پرش نسبت به محتوای مشابه متوجه این شاهکار علمی شما نمی‌شه؟)

اهمیت سئو تصاویر

معمولا تصاویر حجم زیادی دارن اگه برای استفاده در سایت بهینه نشده باشن. اسم فایل تصاویر و همچنین داشتن متن جایگزین یا alt کمک زیادی در رتبه گرفتنشون می‌کنه

بخش‌بندی کردن صفحات

در حالت عادی کسی علاقه‌ای به خوندن محتوای بلند و یه تیکه نداره مگر اینکه مجبور باشه. ترتیب دادن به متن می‌تونه کمک کنه محتوای متنی شما خونده بشه

وبلاگ نویسی کنید

نکات مبهم کسب و کار خودتونو پیدا کنید و به صورت مقاله یا انواع محتوا منتشرش کنید تا ترافیک مرتبط جذب کنید و غیرمستقیم سئوی سایتو بهبود بدید

استفاده از لینک خروجی

یکی دیگه از راه‌هایی که می‌تونید با کسب و کارهای مرتبط ارتباط برقرار کنید استفاده از همین تکنیکه. برای ادعاهای خودتون منبع داشته باشید تا هم مورد اعتماد کاربرها باشید و هم موتورهای جستجو

یه نکته کوچیک اینجا وجود داره، لینک خروجی باید برای کاربرهای سایت مفید باشه و نه اینکه ما سایتای معتبرو پیدا کنیم به صفحات اصلیشون لینک کنیم که بله گوگلو دور زدیم (بی اعتمادی برای کاربر یعنی امتیاز منفی در سئو)

استفاده از محتوای چندرسانه‌ای

با افزایش سطح کیفی کاربران ایرانی، می‌بینیم که کانال‌های یوتیوب و آپارات هم ترافیک ایرانی زیادی جذب کردن. می‌تونید قسمتی از محتوای خودتونو تصویری منتشر کنید و روی سایت هم ازش استفاده کنید

خوانایی محتوا رو بالا ببرید

اگر محتوای متنی منتشر می‌کنید لازم نیست حتما لحن رسمی و خشک داشته باشید. لحن یک سایت طنز قطعا با لحن سایت سیاسی متفاوته پس شما هم با توجه به کسب و کارتون یک لحن مناسب انتخاب کنید تا کاربرها فراری نشن، انگار یک خبرنگار مدیریت سایتو بر عهده داره

لینک‌های شکسته رو پیدا کنید

هرچندوقت یه بررسی انجام بدید تا سلامت لینک‌ها مشخص بشه. لینک‌های شکسته به معنی صفحات تاریخ مصرف گذشته‌ست. عبارت broken link checker سرچ کنید سایتای خوبی وجود داره در این زمینه

موبایل‌ها رو فراموش نکنید

ترتیبی بدید سایتی که با دسکتاپ طراحی کردید به خوبی روی دستگاه‌های همراه پاسخگو باشه و کاربرها با گردش در سایت و انجام کارهای مختلف دچار مشکل نشن. روز به روز ترافیک موبایل بیشتر می‌شه و از اونطرف ترافیک دسکتاپ کمتر

قالب‌بندی درست صفحات

دیگه زمانی که کاربرهای زیادی مشغول خوندن سایتای نامتناسب بودن گذشته و حالا تجربه کاربری خیلی مورد تاکیده

از فونت مناسب فارسی استفاده کنید، واسه احسایدر من از فونت وزیر استفاده کردم. جستجو کنید vazir font

در دسترس قرار دادن اطلاعات تماس

اگر کاربر نتونه به راحتی با شما تماس بگیره احتمالا باید بیخیال بخش فروش سایت بشید. گوگل اطلاعات بخش تماس سایت‌ها رو با اطلاعات دامنه مطابقت می‌ده

تشویق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

برای اشتراک گذاری توسط کاربرها احتمالا باید اول ترافیک قابل قبولی داشته باشید و احتمالا می‌دونید کاربرهای وب فارسی علاقه‌ای به اینکار نشون نمی‌دن مگر اینکه حسابی درگیرش شده باشن

از کلمات کلیدی استفاده کنید

اگر مطلبی درباره تاریخچه فوتبال می‌نویسید احتمالا باید تعدادی کلمه همسان و مشابه هم وجود داشته باشه

سعی کنید همه چیز طبیعی پیش بره، قراردادی وجود نداره حتما یک صفحه مثلا 5بار فلان عبارت تکرار بشه می‌تونه گاهی 3بار باشه و گاهی بی غرض بیشتر از 10بار تکرار بشه و همه این موارد به نیاز محتوا بستگی داره و چیزی که کاربر مقابلش گارد نگیره و گاهی توی دلش نگه: نگاه کن صدتا کلمه اضافی برای سئو بود

استفاده از عناوین و توضیحات کلیک‌خور

اگر سایت ما ویکی نیست، می‌تونیم از عنوان و توضیحات جذاب پست‌های وبلاگ استفاده کنیم. مثلا کاربر در صفحه نتایج دوتا سایتو با عبارت “دانلود بازی کلش رویال” و “دانلود بازی کلش رویال نسخه 3.2.1” می‌بینه، به نظر شما روی کدوم کلیک می‌کنه؟ احتمالا کسی که درگیر این بازیه می‌دونه کدوم نسخه جدیده و کلیک می‌کنه

استفاده ار url تمیز

پیوندهای کوتاهی که مناسب انتشار در سایر پلتفرم‌ها هستن، با کلمات کلیدی خاص و بدون حروف اضافه پر شدن احتمالا کاربرد بیشتری دارن و در آینده اعتبار بیشتری برای شما کسب می‌کنن

ساختن برنامه موبایل

بله درست دیدید، برنامه‌های تحت وب می‌تونن سئوی سایت شما رو تحت تاثیر قرار بدن. برای اطلاعات بیشتر PWA SEO رو جستجو کنید

داشتن یک برنامه موبایل می‌تونه حتی یه کمپین لینک بیلدینگ خوب باشه با استفاده از امکانات و توضیحات برنامه در استورهای مختلف

مشتری شما کجا فعاله؟

اگه کسب و کار شما فروش لباسه احتمالا در حال حاضر بهترین مکان بازاریابی شما اینستاگرام باشه

مثلا برای متخصصین سئو ایرانی بیشتر لینکدین مورد استفاده قرار می‌گیره البته به این معنی نیست که نمی‌تونن در اینستاگرام فعالیت کنن بلکه باید محتوای مناسب مخاطبان اونجا هم داشته باشن

کلام آخر

این نوشته یک برداشت آزاد از سایت quicksprout بود و من سعی کردم تجربیات خودمو واردش کنم و بیشتر از موضوعات مرجع استفاده کنم

سعی کنید اهداف تاثیرگذارُ برای ادامه مسیر سئو انتخاب کنید و البته خیلی ریزبین نشید که هدف اصلی فراموش بشه

سایتی که مورد علاقه کاربرهاست احتیاجی به تایید موتورهای جستجو نداره