خانه » وبلاگ سئو » الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل همیشه در حال بروزرسانی هستن اما هرچندوقت یبار اخباری از آپدیت‌های بزرگ مورد بحث سئوکارها قرار می‌گیره که در این صفحه می‌خوام مهم‌ترین‌ها رو لیست کنم

الگوریتم‌های گوگل
الگوریتم‌های گوگل

اطلاعات در مورد الگوریتم‌های گوگل برای اهدافی مثل دور زدن گوگل نیست، این اطلاعات به ما کمک می‌کنن چشم‌انداز بهتری از آینده داشته باشیم و بدونیم چه مواردی برای گوگل بیشتر اهمیت داره و باید بیشتر برای دستیابی بهش تلاش کنیم

الگوریتم جون 2019: طبق گفته‌های جان مولر این آپدیت چیز بزرگی نداره و مشابه آپدیت‌هاییه که در طول سال چندین مرتبه صورت می‌گیره و اما چیزی که ما باید ازش بدونیم اهمیت دادن بیشتر از پیش به محتواهای باکیفیته. این آپدیت قراره پاداش بیشتری به محتواهای باکیفیت گذشته بده

بروزرسانی الگوریتم آپریل 2018: چیزی که این آپدیت تحت پوشش قرار داده کیفیت کلی سایت در طول زمانه. سعی کنید سایت رو در مسیر پیشرفت قرار بدید و بروزرسانی‌ها به افزایش کیفیت دسترسی سایت و خدمات شما کمک کنه

دسامبر 2017: بررسی اعتبار سایت‌های فروشگاهی از نظر اعتبار. در این بروزرسانی توجه ویژه‌ای به امنیت سایت‌هایی که درگاه پرداخت دارن شکل گرفت. از جمله مواردی که باید رعایت کنید فعال کردن ssl و ارتباط امن با درگاه‌های پرداخت فروشگاهه

الگوریتم hawk آگوست 2017: با هدف تغییرات در نمایش کسب و کارهای محلی ساخته شده که شانس نمایش کسب و کارهای جدید در نتایج جستجو رو بالاتر می‌بره

الگوریتم fred مارس 2017: سایت‌هایی که فقط با اهداف فروش ساخته می‌شن و سعی دارن با روش‌های کلاه سیاه صفحات فروش رو بیان بالا، مورد توجه فرد هستن. تبلیغات آزاردهنده و پوشش دادن همه چیز در بلاگ‌ها برای کسب رتبه در سئو می‌تونه به شما آسیب بزنه

الگوریتم possum سپتامبر 2016: هدف این آپدیت اهمیت دادن به کسب و کارهای نوپا اما قدرتمند برای دیده شدن در نتایج محلی و بدست آوردن ترافیک ارگانیکه. بها دادن به سایت‌های تازه تاسیس یکی از اهداف گوگله (البته این شما رو گمراه نکنه، سایت‌های جدیدی که استارت قدرتمندی داشتن)

الگوریتم rankbrain جون 2016: با پیشرفت هوش مصنوعی گوگل تصمیم گرفته این تکنولوژی رو برای رتبه‌بندی مورد استفاده قرار بده و چیزی که مشخصه اگر کاربری روی نتایج کلیک کنه و پاسخ خودشو در سایت مورد نظر بگیره به عنوان یک امتیاز مثبت برای اون صفحه ثبت می‌شه و به تدریج در نتایج رشد می‌کنه و برعکس این مورد هم برای نتایجی که نیاز کاربر رو رفع نمی‌کنن رخ می‌ده. برای پیشرفت می‌تونید دو عامل زمان ماندگاری کاربر و نرخ پرش رو بهبود بدید

الگوریتم mobile friendly می 2016: با پیشی گرفتن کاربرهای موبایل طبیعیه که گوگل برای جلب رضایت کاربرهای موبایل، به سایت‌های بهینه پاداش بده و سایت‌های نامناسب رو از نتایج مربوط به موبایل حذف کنه. از جمله مواردی که می‌تونه موجب پیشرفت شما در نتایج بشه طراحی قالب واکنشگرا، بهینه‌سازی فایل‌های قالب برای بارگیری سریع‌تر و هرکاری که موجب بارگیری سریع‌تر سایت شما برای کاربرهای موبایل بشه

الگوریتم penguin جولای 2014: آپدیت پنگوئن برای مقابله با اسپم کلمات کلیدی و لینک‌های بی‌کیفیت ساخته شد و خیلی از سایتایی که کلمات کلیدی رو بی‌هدف تکرار می‌کنن و از همه جا براش لینک بی‌ارزش می‌سازن بدش میاد مراقب باشید

الگوریتم hummingbird سپتامبر 2013: مرغ مگس خوار سعی می‌کنه معنا و مفهوم کلمات مختلف رو درک کنه و چیزی که لازمه رو نمایش بده. مثلا درک اینکه شیر خوراکی با شیر جنگل متفاوته پس نتایج شیر مقوی و شیر سریع نباید یکی باشن. برای درک بهتر محتوای خودتون می‌تونید از پیوند به صفحات معتبر سایت‌های مرتبط و کلمات هم‌معنی و مشابه استفاده کنید

الگوریتم payday جون 2013: این آپدیت با هدف حذف نتایج اسپم که کلمات کلیدی مثل وام، پورن و سایر چیزهای مشابه رو مانور می‌دادن ساخته شد

الگوریتم pirate آگوست 2012: حذف سایت‌های اشتراک گذاری فایل غیرقانونی از نظر کپی‌رایت. این الگوریتم حول محور سایت‌هایی که محتوای غیرقانونی منتشر می‌کنن می‌چرخه، اگه سایت دانلود فایل دارید باید مسائل زیادی رو مورد توجه قرار بدید برای موفقیت در آینده

الگوریتم emd سپتامبر 2012: الگوریتم مطابقت دامنه برای اون دسته از سایت‌هاییه که دامنه مطابق بر فعالیتشون ثبت می‌کنن اما سایت‌های ضعیف و بی‌کیفیتی هستن. مثلا انتخاب کلمه کلیدی seo برای خرید دامنه می‌تونه موجب افزایش رتبه شما بشه اما در صورتی که گوگل متوجه بشه لیاقتشو ندارید و اسپمر هستید برخورد شدیدی با سایت شما می‌کنه. این آپدیت می‌تونه رابطه خوبی با سایت‌های فیشینگ داشته باشه!

الگوریتم top heavy ژانویه 2012: این آپدیت برای جریمه کردن سایت‌هایی که تبلیغات آزاردهنده دارن ساخته شده. درواقع گوگل با تبلیغات مخالف نیست اما سایت‌هایی که محتوا برای نمایش تبلیغاتشون تولید می‌کنن رو دوس نداره. مراقب تبلیغات سنگین و جلوی دید کاربر باشید. جایگاه تبلیغات مناسب رو پیدا کنید و مزاحم کاربرها نباشید

الگوریتم panda فوریه 2011: گوگل پاندا روی کیفیت محتوا متمرکزه و دوس نداره سایتی برای افزایش رتبه در کلمات کلیدی مختلف کلی صفحه بی‌ارزش بسازه یا اینکه با استفاده از محتوای سایر سایت‌ها بخوان رتبه‌ای کسب کنن. اگر می‌خواین پاندا دست از سر سایت شما برداره از جایی کپی نکنید و سعی کنید پوشش کاملی روی محتوای تولیدی خودتون داشته باشید