پیوند یکتای فارسی یا انگلیسی

پیوند یکتای فارسی تبدیل به یونیکد می‌شه و گزینه مناسبی برای اشتراک‌گذاری نیست اما می‌تونه یک فاکتور مطابقت باشه (تاثیر فاکتور مطابقت روز به روز کمتر می‌شه و فرقی نمی‌کنه برای دامنه، آدرس‌ها و… باشه)

پیوند یکتا
مهم‌ترین نکته در انتخاب پیوند یکتا داشتن آدرس‌های استاتیکه

لازمه بدونیم گوگل ویژگی‌های مختلفی مثل LSI و کلمات مشابه رو می‌فهمه و نباید نگران ارتباط معنایی پیوند یکتای انگلیسی با متن فارسی باشیم

شما می‌تونید پیوند یکتای انگلیسی داشته باشید اما با استفاده از اسنیپت‌ها یک نمایش فارسی از URL داشته باشید

پیوند یکتای انگلیسی با اسنیپت فارسی
پیوند یکتای انگلیسی با اسنیپت فارسی

دلیل انتخاب urlهای انگلیسی:

کوتاه شدن آدرس نوشته برای بخاطرسپاری راحت کاربر و همرسانی بی‌دردسر در برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف (بهترین حالت استفاده از ۱ تا چند کلمه کلیدی اصلیه)

دلیل انتخاب urlهای فارسی:

لازم به تغییر URL بصورت جداگانه در هر پست نیست، عنوان و آدرس یکی هستن

نتیجه

انتخاب پیوند یکتا چیزیه که شما باید آینده‌نگری کنید و خیلی عجولانه تصمیم نگیرید (بطور مثال موتورهای جستجو علاقۀ زیادی به پسوند html دارن اما این دلیل نمی‌شه آدرس صفحات خودمونو پر کنیم از کاراکترهای بی‌مصرف)

پ.ن۱: فاصله بین کلمات چه خط تیره باشه(-) و چه زیرخط (_) تفاوتی برای موتور جستجوی گوگل نداره اما بیشترین توصیه‌ها مربوط به استفاده از خط تیره‌ست

پ.ن۲: بهینه کردن پیوندهای سایت تنها یک گزینه برای سئو سایته، چیزی که می‌تونه تاثیر بلندمدت داشته باشه در مقابل پیوندهای طولانی یا داینامیک

بعد از انتخاب هر نوع پیوند یکتایی بهتره دیگه تغییرش ندید (کنترل خطاهای ۴۰۴ و لینک‌های شکسته داخلی برای سایت‌های بزرگ سخته اما نشدنی نیست)

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های ایندکس سریع پست‌ها