تاثیر تولید محتوا بر سئو

با شروع وبلاگ‌نویسی بعد از سلام کردن به دنیا متوجه می‌شیم فقط سلام و علیک کاری رو پیش نمی‌بره و حظور داشتن آنلاین نیازمند اعتباره، اعتباری که خیلی سخت بدست میاد

تولید محتوا

چندسال قبل که تازه با وردپرس و سئو آشنا شده بودم همش دنبال خوندن روش‌های شگفت‌انگیز و افزونه‌هایی که کار رو اتوماتیک کنن بودم (چیزی که اگه نصبش کنی باهاش بترکونی!، روش‌های کلاه‌سیاه و…)
یه افزونه وردپرسی رو بیشتر معرفی می‌کردن برای صفحه‌بندی کردن هر کامنت بعنوان یه آدرس جدا و قابل ایندکس. الآن که توی ذهنم مرور می‌کنم خنده داره


وبلاگ‌نویسی اگرچه نمی‌شه محدودش کرد اما می‌شه گفت: حجم محتوا به تنهایی ارزش‌آفرین نیست و مهم‌تر از همه کنترل کیفیته و بتونیم بگیم بله این همون چیزیه که کاربر دنبالش می‌گرده و اگه اینو پیدا کنه مطمئنم بازنشرش می‌ده پس به دیده شدنش کمک کنم از طریق انتشار و شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات


از یک مثال واضح استفاده می‌کنم: اگه یک وبلاگ با تشخیص نیاز کاربراش فقط ۱۰ پست داشته باشه که مرتب بروزرسانی می‌شن و ارزش افزوده دارن، بازم نیازه مثل خبرگزاری‌ها روزانه پُست بزنه؟ لزومی هست برای نگارش یه مطلب جدید؟! (در اینجا منظور بروزرسانی دائمی وبلاگه، نه انتشار پست‌های جدید)

به یک کتاب اشاره می‌کنم که فصل‌های گوناگون خودشو در یک جلد منتشر کرده و همهٔ نسخه‌هاشو فروخته، عاقلانه‌ست جلد دوم رو بنویسه یا اینکه همون کتاب رو ویرایش کنه و بعد از بروزرسانی چاپ مجدد کنه؟
غنی‌سازی محتوا چیزیه که هم برای کاربرا روشن شده و هم موتورهای جستجو براش الگوریتم درنظر گرفتن.
بطور مثال همین تازگیا گوگل اعلام کرده سیگنال انتشار رو درنظر نمی‌گیره و اینا همش برای کمک کردن به جدی گرفتن پُست‌هاس، که تعدادشون به حاشیه رفته و امروز کیفیتشون اهمیت داره (این مطلب بیانگر این نیست که انتشار روزانه پست‌ها نمی‌تونه موفقیت کسب کنه، بلکه اشاره به افزایش کیفیت محتوا داره)

پ.ن: وبلاگ‌نویسی محدود به چیز خاصی نیست، یه توییت دیدم خیلی برام جالب اومد: مفیدترین کانال تلگرام: مدیر کانال هرشب فقط رأس ساعت ۱۲:۰۰ تاریخ شمسی رو اعلام می‌کنه!

سایت‌ها و وبلاگ‌های زیادی رو دیدم که هفته‌ای یکی دوتا پست منتشر کردن اما زبانزد خاص و عام بودن و همیشه مورد توجه قرار گرفتن. درستشم همینه. کاربری که تشنه محتوای جدید شما نباشه پس ماندگاری هم نداره و نرخ تبدیلش صفره

اصلا نباید نگران این باشیم که اگه مرتب پست نذاریم پس کاربرامونو از دست می‌دیم (بجز سایت‌هایی که وابسته به انتشار همیشگی هستن مثل سایتای موزیک و…) چون با بهینه کردن تمام محتوا سایت مطمئن باشید کاربر سراغ سایر محتوا از طریق آرشیو می‌ره و اینجاست که شما تونستید محتوایی تولید کنید که خاصیت درگیر کردن کاربر داره

بیشتر بخوانید: ۱۰ قانون سئو برای موفقیت در وبلاگ‌نویسی